A Pirelli hosszas huzavona után úgy döntött, mégsem végez jelentős módosításokat az idei gumikon. Bár egyes csapatok, mint a Red Bull vagy a Mercedes, ezért lobbiztak, mások - főként a Ferrari és a Lotus - ellenezték a változtatásokat. Végül a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is közbelépett, figyelmeztetve a Pirellit, hogy a szezon közben csak biztonsági okokból alakíthatja át a gumikat, amire a futófelület gyakori leválása miatt volt szükség.
A csapatoknak a hétvégi Kanadai Nagydíjon az eddigi szuperlágy és közepes keveréket kell majd használniuk. Az új gumiból még csak a pénteki edzésnapra kapnak majd két szettet, kifejezetten tesztelési céllal. "Ez lehetővé fogja tenni számukra, hogy kiderítsék, igazítaniuk kell-e a beállításokon és a balanszon" - magyarázta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery. "Aztán Silverstone-ba már versenyezni is elvisszük (az új gumikat)."
"Az eddigi visszajelzések alapján a csapatok elfogadják, hogy szükség van a változtatásokra, és azok előnyösek is" - tette hozzá. "Persze egyesek nagyobb, míg mások kisebb mértékű módosításokat szeretnének, de azt mindannyian megértik, hogy a futófelület problémáját orvosolnunk kell. Azt gondoljuk, olyan megoldást találtunk, amely mellett csak minimálisan változik a gumik teljesítménye."
A Pirellinél úgy vélik, az eddigi acél- helyett kevlárpalásttal szerelt hátsó gumik üzemi hőmérséklete 5-10 fokkal csökkenni fog a jelenlegihez képest. Bár az abroncsok keveréke és profilja nem változik, ez némileg befolyásolhatja az erőviszonyokat, például segíthet a Mercedes problémáinak megoldásában.
A csapatok "megkértek minket, hogy az éles bevetés előtt tesztelhessék a gumikat" - mondta Hembery. "Elég magabiztosak vagyunk, mert már az előző két szezonban is ilyen rendszerű palástot használtunk, ezért tudjuk, hogy be fog válni."
"De az teljesen jogos volt, hogy Kanadában tesztelni akarták a gumikat, mielőtt Silverstone-ba már versenyezni is elvisszük azokat."