A Pirelli eredetileg azt tervezte a Spanyol Nagydíj után, amelyen a legtöbb versenyzőnek három kerékcsere sem volt elég a táv teljesítéséhez, hogy a júniusi Kanadai Nagydíjra megváltoztatja a gumikat, hogy ne legyen szükség ennyi bokszkiállásra. Mivel a szabályok leszögezik, hogy az idény közben csak biztonsági céllal lehet módosítani az abroncsokon, a beszállító végül úgy döntött: csak a hátsó gumik futófelülete alatt lévő acélpalást anyagát cserélik le a tavalyig használt kevlárra.
Most kiderült, hogy még ennyi változás sem lesz, egy darabig minden marad a régiben. "A sportszerűség érdekében határoztunk így" - árulta el a Pirelli egyik szóvivője a Motorsport-total.com-nak.
Sokan ugyanis attól féltek, hogy a gumik módosítása befolyásolná az erőviszonyokat, és ezt azok a csapatok bánhatnák, amelyek kiemelt figyelmet fordítottak az autó tervezésénél a gumikímélésre. Közéjük tartozott a Ferrari és a Lotus mellett a Force India is, amelynek helyettes csapatfőnöke nemrég azt mondta, először ki kellene próbálni néhány edzésen a későbbre szánt gumikat, ahogy az korábban is történt. A Pirelli éppen ezért Kanadában csak a pénteki edzésnapon fogja bevetni kevláros gumikat, amelyekből minden csapat két szettet fog kapni.
A következő versenyre a szuperlágy és a közepes keménységű abroncsokat viszik el. A módosítás nélkül viszont megmarad a veszély, hogy sérülés hatására leválhat a hátsó gumikról a futófelület. "Ezt is figyelembe vettük (a döntésnél)" - mondta a szóvivő, utalva az idén már többször előforduló jelenségre.
A mercedeses botránnyal kapcsolatban annyit mondott, hogy a többek által kifogásolt barcelonai gumiteszten a csapat nem jutott előnyhöz, mivel a Pirelli a 2014-re szánt prototípusokkal kísérletezett.
Az viszont korántsem biztos, hogy jövőre is ők maradnak a Forma-1 beszállítója. A Pirelli régóta szeretné, ha már nyélbe ütötték volna a megállapodást a következő ciklusra, de ez még nem történt meg, és Paul Hembery sportigazgató egyértelművé tette, hogy muszáj rendes feltételeket biztosítani a felkészülésükre, máskülönben nem vállalhatják a folytatást. "Amennyiben nem hajthatunk végre rendes tesztprogramot, akkor nem tudunk maradni" - jelentette ki.
A gumik kritizálásában élen járó Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azonban támogatja a Pirellit. "Igen, valóban feszegették a határokat a termékeikkel, de tudják, hogy vissza kell venniük egy kicsit. A gond nem velük van" - mondta.
A Pirellinél arra számítanak, hogy hamarosan aláírják az új szerződést. Közeledünk a megfelelő feltételek eléréséhez" - nyilatkozta Marco Tronchetti Provera, a vállalat elnöke. "Bernie (Ecclestone) elégedett velünk, és a vállalatunkat továbbra is érdekli az F1-es projekt. Remélem, hamarosan sikerül megállapodnunk, és minden rendben lesz.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!