2014-től visszatérnek a Forma-1-be a turbómotorok, és a jelek szerint négy gyártó fogja kiszolgálni a csapatokat (a Honda csak 2015-től lesz a McLaren partnere). A Motorsport Világtanács pénteken elfogad egy olyan szabályt, hogy a gyártóknak egyforma specifikációjú motorokat kell adnia az ügyfeleiknek, azok között nem lehet eltérés.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy nem mindegyik gyártónak van ínyére ez a döntés: a Mercedes támogatja, mivel a többféle verzió jelentősen növelné a költségeket, a Renault-hoz tartozó Infiniti viszont szeretett volna külön utat járni a Red Bull-lal. A Renault-Nissan konszern részeként prémiumautókat gyártó vállalat ugyanis egyre szorosabbra fűzi az együttműködést a csapattal, és a felek azt tervezték, hogy külön programban fejlesztik tovább az istállónak készülő a V6-os turbókat. Bár megpróbálták megakadályozni a homologizáció elfogadását, a döntés értelmében a Red Bullnak is ugyanolyan motorokat kell kapnia a Renault-tól, mint a vállalat többi ügyfelének.
A német szaklap azt írja, egyes tartozékokat más csapatok is szerettek volna maguk fejleszteni, de a Lotusnak az akkummulátor, a Williamsnek az új hibrid rendszer esetében kell lemondania erről.
Az évek múltával egyébként egyre kevesebbet lehet majd fejleszteni a turbómotorokon, hogy ne növekedjenek a költségek.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!