A Mercedes a korábbi, titokban tartott háromnapos barcelonai gumitesztje miatt büntetésből nem vehet részt a szerdán kezdődő, fiatal pilóták számára rendezett háromnapos silverstone-i gyakorláson. Ez a tréning azt a célt is szolgálja, hogy a csapatok megismerkedhessenek a Pirelli új gumijaival, amelyeket a gyártó a Magyar Nagydíjtól kezdve vet be, és amelyeknek a szerkezete a 2012-es, a keveréke a 2013-as abroncsokra épül. A teszten részt vehetnek a csapatok hivatalos versenyzői is, de az ő munkájuk kizárólag a gumik vizsgálatára irányulhat, és a programjukat a Pirelli határozza meg.
A Mercedes megpróbálta kiharcolni, hogy legalább egy napon ők is pályára küldhessék autójukat, és vizsgálhassák az új a gumikat, erre azonban nem lesz lehetőségük. "Nyilvánvalóan mindig hátrányt jelent, ha egy csapat nem tesztelhet" - mondta korábban a csapat sportigazgatója, Toto Wolff. "De tudtuk, hogy ez a helyzet, és most a lehető legjobb megoldásra kell törekednünk. Legalább kaptunk három nap gondolkodási időt."
Mindazonáltal a Mercedesnek sem kell sötétben tapogatózva felkészülni a Magyar Nagydíjra a gumikkal, ugyanis a Pirelli velük is megosztja a silverstone-i teszt eredményeit.
"Az összes csapatnak egyforma visszajelzéseket fogunk küldeni. Ugyanazokat az adatokat fogjuk figyelni, ezért mindenki ugyanazokat az információkat kapja meg" - közölte Paul Hembery, a vállalat sportigazgatója az Autosporttal.
A gumik megváltoztatására azért van szükség, mert az eddig használt acélpalástos szerkezettel sok gond volt idén: az első futamokon többször levált a futófelület róluk, a Brit Nagydíjon pedig - elsősorban a hátsó kerekek felcserélése, valamint az alacsony guminyomás és a meredek kerékdőlés miatt - sorra durrantak szét.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn azt mondta, hogy az összehasonlító munkákban szerzett ismeretek a csapat segítségére lehetnek a változásra való felkészülésben.
"A tapasztalatunkra hagyatkozunk. Brazíliában (tavaly) végeztünk összehasonlításokat a 2012-es és 2013-as gumik között, ezért azokat az adatokat felhasználhatjuk. A 2012-es abroncsokat kellően jól ismerjük, és még mindig van belőlük a szélcsatornás verzióból. Ezeket mind figyelembe vesszük, és megpróbáljuk megbecsülni az új gumik hatását" - nyilatkozta. "Nem számítunk arra, hogy drasztikus változás jön, de úgy gondolom, a szerkezet átalakításának lesz a legnagyobb következménye."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!