Bár a Magyar Nagydíjon csak az 5. helyen ért célba, ezért visszaesett 1 ponttal Kimi Räikkönen mögé, a 3. helyre az összetettben, Fernando Alonso nem tűnt túl elkeseredettnek a verseny után. Csütörtökön még azt mondta, egyetlen célja, hogy legfőbb riválisa, Sebastian Vettel előtt végezzen, ami nem sikerült neki, a Ferrari hátránya csak "félig" érte meglepetésként.
"Már a pénteki hosszú etapjaink sem voltak túl erősek" - ismerte el. "Megváltoztattunk valamit az autón, ami azonban nem igazán javított a helyzetünkön. Az olyan versenyeken, mint Bahrein vagy ez, a hátsó gumijaink túl gyorsan elkopnak. Ebben a hőmérséklet játszhatja a legjelentősebb szerepet."
Alonso a hungaroringi versenyen egy pillanatra sem tudta tartani a lépést a három éllovassal, és még a 10. helyről rajtoló Mark Webbertől is vereséget szenvedett. Azt mondta, a Ferrari a tavalyi szezon közepéhez hasonlóan tévútra került a fejlesztésekkel, az elemzések révén azonban már megpillantotta a fényt az alagút végén.
"Silverstone-ba elvittünk pár újítást, de nem voltunk elégedettek velük, ezért a Nürburgringen visszatértünk néhány régebbi alkatrészhez, amitől normalizálódott a helyzet. A fiatalok tesztjén megerősítettük, hogy ez helyes döntés volt" - magyarázta.
"Most már értjük az autó viselkedését, átlátjuk a problémákat, rájöttünk, hogy mi nem működik. Bizonyos szempontból normális, hogy ekkora lemaradásunk van, mert az autónkon nagyon régi alkatrészek vannak."
Alonso - aki már tavaly is a fejlesztések elmaradására panaszkodott - ugyanakkor figyelmeztette a Ferrarit, hogy "a nyári szünetben, Spáig és Monzáig muszáj behoznunk ezt a pár tizedet, különben nem tudunk majd harcolni a világbajnoki címért." A spanyol versenyző már most is 39 ponttal van lemaradva Vetteltől a tabellán, a Ferrari hátránya pedig a konstruktőri összetettben 14 pontra nőtt a Mercedesszel szemben.
Felmerült, hogy az először a Magyar Nagydíjon bevetett új gumik nem kedveznek a Ferrarinak, a Hungaroringen kalandos versenyzés után a 8. helyen célba érő Felipe Massa azonban elhamarkodottnak tartja ezt a véleményt. "Még meg kell várnunk néhány versenyt, hogy kiderüljön, a gumik a különféle körülmények között hogyan viselkednek" - jelentette ki.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!