Elfogadta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatok javaslatát, miszerint a körülményekre való tekintettel érdemes lenne a fiatal tehetségek számára kiírt szokásos tesztet gumitesztté átalakítani, a bajnokságban induló versenyzők részvételével. Erre a Brit Nagydíjon bekövetkezett sorozatos defektek miatt van szükség, ezért július 17. és 19. között a silverstone-i pályán nem a tehetséges fiatal pilóták, hanem az állandó versenyzők vezethetik az F1-es autókat.
"Az elsődleges célunk az, hogy mindenkinek garantáljuk a biztonságot a Forma-1-ben, és úgy véljük, hogy a Silverstone-ban történt események valódi biztonsági kockázatokat rejtenek a versenyzők számára. Ezért úgy döntöttünk, hogy a fiatal pilótáknak kiírt tesztet megváltoztatjuk, hogy a csapatok az általuk választott versenyzőikkel gumifejlesztési munkát végezhessenek, és megoldják a Brit Nagydíjon látott problémákat" - nyilatkozta Jean Todt FIA-elnök.
A teszten olyan versenyzők vezethetnek, akik már legalább két nagydíjon rajthoz álltak, így értelemszerűen az ennek a kritériumnak megfelelő tesztpilóták is autóba ülhetnek. Szigorú kitétel, hogy a csapatok hivatalosan csak a gumifejlesztés céljával tesztelhetnek, saját újításaik vizsgálatával nem foglalkozhatnak - bár ezt természetesen nagyon nehéz lesz ellenőrizni, és nem elképzelhetetlen, hogy az istállók belecsempésznek más elemeket is a programba. Az FIA ellenőröket fog küldeni a csapatokhoz, hogy felügyeljék a programjukat.
A Mercedes nem vesz részt a teszten: noha a májusi pirellis gumitesztért azt a büntetést kapták, hogy a fiatal tehetségek számára kiírt tréninget kell kihagyniuk, a csapat beleegyezett abba, hogy a megváltoztatott célú gyakorláson sem vesz részt. Lehet, hogy a tesztet megtoldják majd még egy nappal, hogy a fiatal pilóták is kapjanak némi vezetési lehetőséget.
Az FIA egyúttal megengedte a Pirellinek, hogy amennyiben szükséges, a következő hetekben esedékes két privát tesztjén a csapatok 2013-as autóit használhassa. A beszállító Paul Ricardban, illetve Barcelonában vizsgálja majd a gumijait, jelen állás szerint egy 2010-es Renault-val. A szövetség azon a szabályon is módosítana, hogy szezon közben csak az összes csapat egyetértésével lehessen változtatni az abroncsokon: azt szeretnék elérni, hogy amennyiben indokolt, még a csapatok tiltakozása ellenére is elrendelhessék a változtatásokat. Idén a Ferrari, a Lotus és a Force India vétózta meg, hogy a Pirelli visszahozza a korábban használt kevlárpalástos abroncsokat, amelyekkel valószínűleg nem lett volna probléma a Brit Nagydíjon.
További terv még egy néhánynapos gumiteszt a szezon végén, hogy a Pirelli alaposabban megvizsgálhassa a 2014-re szánt abroncsait (már amennyiben kapnak szerződést). "Ez még csak ötlet szintjén létezik. Egyébként nem lenne szükségünk az összes csapat részvételére" - mondta Paul Hembery, a vállalat sportigazgatója. Szerinte azzal sincs baj, hogy a jövő évi autók teljesen mások lesznek az ideiekhez képest, mivel a 2013-as modellekkel is megfelelően lehet szimulálni a terhelést.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!