A Pirelli még nem tudja, hogy konkrétan mi okozta a sok defektet és sérült gumit a Brit Nagydíjon, de az egyik teóriájuk az, hogy a rázókövek éles részei. A silverstone-i pályát üzemeltető Brit Autóversenyzők Klubjának (BRDC) elnöke azonban a létesítmény nevében kikérte magának ezt a feltételezést.
"Ez marhaság. Ezek a rázókövek 2009 óta ott vannak. Több ezer autó hajtott már át rajtuk, és eddig teljesen rendben voltak. Az FIA is leellenőrizte őket, és tökéletesen megfelelnek az előírásoknak" - jelentette ki a Sky Sportsnak Derek Warwick, aki 2011 óta a BRDC elnöke.
Az egykori Forma-1-es pilóta a csapatokhoz hasonlóan azt szeretné, ha a következő versenytől a Pirelli másfajta gumikat adna a mezőnynek. "Úgy gondolom, Bernie (Ecclestone), az FIA és a Pirelli árt a sportág hírnevének. Muszáj komoly önvizsgálatot tartaniuk, és változtatniuk kell a gumikon, méghozzá úgy, hogy számítaniuk kell arra, hogy ezt nem fogja mindegyik csapat elfogadni" - közölte Warwick, utalva arra, hogy az acélpalástos gumik lecserélését korábban három csapat megvétózta.
A Brit Nagydíj eseményeinek következtében azonban már a Ferrari, a Lotus és a Force India is támogatja a változtatási kezdeményezést.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!