A Magyar Nagydíj után vizsgálatot indítottak a sportfelügyelők Fernando Alonso és a Ferrari ellen, mert a spanyol versenyző három alkalommal is úgy használta a DRS-t, hogy nem volt jogosult rá, vagyis a mért pontot egy másodpercnél távolabb haladt az előtte lévőtől.
Utóbb kiderült, hogy az időmérő után a Ferrari stábja elfelejtette átállítani a DRS elektronikáját a versenyre, ami azt jelentette, hogy Alonso a kvalifikációhoz hasonlóan bármikor felnyithatta a hátsó szárnyat a két kijelölt zónában. Nem szándékosan használta az eszközt olyankor, amikor nem lett volna szabad, hanem reflexből megnyomta az aktiváló gombot, ha úgy érezte, egy másodpercnél közelebb van az előtte haladóhoz.
A sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy mivel Alonsónak egy teljes másodpercnyi előnye sem származott a kihágásból, nem szabnak ki rá büntetést, viszont a csapatát 15 ezer eurós pénzbírsággal sújtották. A Ferrari már a verseny közben észlelte a mulasztást, és onnantól kezdve rádión közölték Alonsóval, hogy mikor használhatja a DRS-t. A csapat úgy érezte, hogy emiatt egyébként Alonso összességében vesztett, ugyanis nem mindig tudta a zónák teljes hosszán használni az előzést segítő eszközt.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!