Az utóbbi években annyit javult a műszaki megbízhatóság a Forma-1-ben, hogy a versenyeken átlagosan csak két autó romlik el, miközben az 1990-es évek elején ez a szám még négyszer-ötször ennyi volt. (A témával részletesebben ebben a cikkben foglalkoztunk).
A következő szezonban azonban visszatérnek a turbómotorok, és sokan úgy gondolják, hogy ezzel párhuzamosan megugrik majd a meghibásodások száma. Noha egyes vélemények szerint annyit fejlődött a technika a turbók előző, 1980-as évekbeli korszaka óta, hogy nem fogja olyan sok erőforrás megadni magát a futamokon, a Ferrarinál sok galibára számítanak, és ugyanezt várja a Mercedest irányító Ross Brawn is.
"Húsz évet fogunk visszaugrani az időben. Nagyon összetett technikáról van szó, ezért sok meghibásodásra számítok. Ez lesz az új meglepetésfaktor" - idézte őt az Auto Motor und Sport.
Az is növelheti a motorhibák számát, hogy szezononként az eddigi nyolc helyett csupán öt erőforrásból gazdálkodhatnak szabadon a pilóták - akinek plusz egységekre lesz szüksége, annak a bokszutcából kell rajtolnia az adott futamon. Azért is tíz rajthelyes büntetés jár majd, amennyiben nem az egész motort, hanem valamelyik tartozékából, például a turbófeltöltőből kell beszerelni egy hatodikat.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megemlítette, hogy nem a nyers erőben mutatkoznak majd meg a fontos különbségek a motorok között. "A csúcsteljesítményük közel lesz egymáshoz. A különbség a benzinfogyasztásra vonatkozó előírások mellett nyújtott teljesítményben lesz" - utalta arra, hogy az eddigihez képest körülbelül harmadával kevesebb benzint kell tölteni az autókba, miután 2014-től előírás lesz, hogy a futamot legfeljebb 100 kg üzemanyaggal kell teljesíteni, és az átfolyási sebességet is korlátozni fogják.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!