A Lotust irányító Eric Boullier "10-ből 10 pontot" ad Kimi Räikkönen idei teljesítményére. Habár megnyernie csak a melbourne-i idénynyitót sikerült, a finn versenyző ötször végzett a 2. helyen, s a kiegyensúlyozottsága révén, 38 pontos hátránnyal a címvédő Sebastian Vettel legkomolyabb kihívója lett.
"A szezon kezdete óta fantasztikus munkát végzett, és önmagáért beszél, hogy zsinórban 27 alkalommal szerzett pontot" - mondta róla Boullier. "Bármi történjen, mindig ott van (az élmezőnyben), ahogy a monacói utolsó körökben is láthattuk. Jelentős szerepet játszik a csapat motiválásában, és természetesen annak is megvannak az előnyei, hogy egy ilyen népszerű figura ül az egyik autónkban."
Boullier szerint Räikkönen csapattársának, Romain Grosjeannak időbe telt, amíg talpra állt a tavalyi pofonok után, de mostanra hasznosította a tapasztalatait, és a Lotus elvárásainak megfelelően versenyez.
"Németországban és Magyarországon zsinórban kétszer sikerült minden téren jól teljesítenie, mostantól remélhetőleg ez lesz számára a mérce" - mondta. "Tisztában van vele, hogy ha szeretne futamokat nyerni, és a világbajnoki címért harcolni, minden nagydíjon ilyen szintet kell hoznia. Biztosra veszem, hogy ha képes tartani, a jövőben a vb-győzelemre is esélyes lesz."
Hasonlóan látja maga Grosjean is, aki úgy érzi, az utóbbi két versenyen bebizonyította, hogy "képesek vagyunk a mezőny legelején harcolni. Ha így fejlődünk tovább, a fennmaradó kilenc hétvégén igencsak jó esélyeink lesznek."
"Minden alkalommal, amikor beülök az autóba, egyre kényelmesebben érzem magam benne, ami a jövőre nézve mindenképpen biztató jel" - tette hozzá. "Az elmúlt futamokon nyújtott teljesítményünk után őszintén hiszek benne, hogy az első győzelmem karnyújtásnyira van."
Bár a 3. rajtkockából indult, Grosjean a Hungaroringen csak 6. lett, mert kapott két büntetést is - az elsőt amiatt, hogy a 4-es kanyarban kisodródott, miközben Felipe Massát előzte. Pedig ezt a manővert az idénye eddigi fénypontjának tartotta volna. "Úgy gondoltam, ez volt pályafutásom legszebb előzése, de azt hiszem, a büntetéssel már nem az igazi" - ismerte el.
"A második választásom Németország lenne; nem csupán azért, mert a csapat számára is nagyszerű eredmény született, hanem azért, mert tényleg a végéig harcban álltam a győzelemért, ami remek érzés volt."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!