A Pirelli a Német Nagydíj óta kevlárpalástos gumikat ad a csapatoknak, a hétvégi Magyar Nagydíjtól kezdve pedig olyanokat, melyek ötvözik a 2012-ben használt szerkezetet a 2013-as keverékekkel. Lehet, hogy a változtatással megbolygatták az erősorrendet, de a McLaren sportigazgatója szerint nem így történt. "Ha végigtekintünk a mezőnyön, nem gondolom, hogy nagy változást látnánk" - jelentette ki Sam Michael az ESPN-nek, "semlegesnek" nevezve a gumicsere hatását.
Mindazonáltal nincs mindenki meggyőződve arról, hogy ez tényleg így van. A Mercedes például a szokottnál látványosan erősebb volt a hungaroringi futamon, Lewis Hamilton révén magabiztosan nyertek, holott eddig szinte mindig nehézséget okozott nekik az erőteljes gumikopás.
Ross Brawn csapatfőnöknek az a véleménye, hogy az új gumik kedvezhettek bizonyos csapatoknak. "Nem kétséges, hogy valakikhez jobban fognak illeni, mint másokhoz, de fogalmam sincs, hogy ezek a gumik jobban passzolnak-e hozzánk" - nyilatkozta.
A győztes Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a csapat munkája és az új Pirellik egyaránt hozzájárultak a gumikopási problémák hirtelen eltűnéséhez, de a többi tényező mindenképpen nagy segítséget jelentett számukra. "A hétvége előtt azt mondtam, hogy fejlődünk, de nem eleget ahhoz, hogy áttörést érjünk el. Ezért azt feltételezem, hogy a gumiknak jelentős szerepük volt (a győzelemben)."
A Mercedesnél ugyanakkor többször hangsúlyozták: nem biztos, hogy a következő versenyeken is ennyire hatékonyan fognak bánni a gumikkal.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!