Lényegében a 3. rajthelyért versenyeztek Szuzukában azok, akik nem Red Bullt vezettek, mivel a bajnoki címvédő csapat autói uralták az időmérőt, és el is foglalták az első rajtsort. A pole pozíciót megszerző Mark Webbertől 338 ezredmásodperces lemaradva Lewis Hamilton lett a harmadik, és a brit közölte, hogy nem várta azt, hogy harcba tudjon szállni a Red Bullokkal.
"Nehéz, szinte lehetetlen lett volna előttük végezni" - nyilatkozta. "Hosszú ideje sokkal jobb a felszerelésük, de nagy utat jártunk be, hogy ennyire megközelítsük őket, és szerintem ez hatalmas dicséret a csapatnak."
"Ma jónak éreztem az autót, lenyűgöző volt" - értékelte saját napját. "Örülök, hogy megelőztem a mezőny maradék részét, és igyekszem előttük is maradni. Elméletileg ütőképesek lehetünk, és hasonló teljesítmény nyújthatunk, mint a Lotus és a Ferrari."
"Mindig a győzelem a cél, de ha a két Red Bull elsőként és másodikként fordul be az első kanyarba, akkor vége."
Csapattársa, Nico Rosberg a 6. helyen végzett. "Jó kör volt, de bosszantó, amikor az autóból kiszállva azt látjuk, hogy ennyire közel végeztünk az előttünk lévő autókhoz" - mondta a német. "A 6. rajthely nem rossz, én pedig próbálok majd néhány pozícióval fentebb kapaszkodni." Rosberg a délelőtti edzésen mellesleg begyűjtötte második idei megrovását, mert lassú, 90 km/ó alatti tempónál nem adta egyértelműen a felé nagy, 290 km/ó-s sebességgel közeledő Charles Pic tudtára, hogy merre húzódik félre, és ezzel veszélyes helyzetet teremtett a hátsó egyenesben. Három megrovás után tíz rajthelyes büntetés jár.
Ross Brawn elárulta, hogy a Mercedes azzal a céllal véglegesítette a beállításokat az autón, hogy a futam hosszabb etapjain versenyképes legyen. Ennek ára a kicsit gyengébb időmérős forma volt.
"Remélem, hogy megfelelő lesz a futamon a balanszunk. Sokat dolgoztunk azért, hogy a legjobb esélyeink legyenek a gumikkal" - idézte a csapatfőnököt a BBC. "Nem gondolom, hogy a beállítások a leggyorsabbak voltak az időmérőhöz, de mindenki tudja, hogy nem ez a rész a legfontosabb (a hétvégén)."
"Hogy őszinte legyek, jobban koncentrálunk a Ferrarira és a Lotusra, mint a Red Bullra. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem vagyunk ambiciózusak, hanem egyszerűen csak a megfelelő magasságba rakjuk a lécet."
Hamilton ugyanakkor azt mondta, hogy ő agresszívebb volt a beállításokkal, és lehet, hogy ez vissza fog ütni a futamon. Úgy érezte, hogy az első két szektorban nem teljesített jól, ezért a körével nem elégedett.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!