Hosszú idő után kedvező esélye volt annak, hogy az 1996-os Monacói Nagydíj óta először francia versenyző futamot nyerjen, de Romain Grosjeannak végül be kellett érnie a 3. hellyel a Japán Nagydíjon. A Lotus pilótája előzetesen nem várta, hogy a dobogó legfelső fokáért meccsezhet a Red Bullokkal.
"A taktikai megbeszélésünkön nem gondoltuk, hogy ma legyőzhetjük a Red Bullt" - közölte, azonban megjött az étvágya azután, hogy a rajtnál Mark Webbert és Sebastian Vettelt is sikerült lehagynia. "Azt hittem, hogy a mai nap lesz az, amelyiken megszerzem első győzelmemet" - mondta. "Gyorsak voltunk a közepes keménységű gumin, de a keményeken sajnos kevésbé ment jól az autó."
A Lotus már a pénteki edzésnapon tapasztalta, hogy a keményebb gumikeverékkel nem boldogulnak jól, és aggodalmuk valóra vált a futamon. A közepes keverékkel rajtoló Grosjean az első etapjában tartotta a távolságot Webbertől és Vetteltől, a kemény keverékre váltva azonban egy idő után körönként nagyjából fél másodpercet vesztett előnyéből. A második kerékcseréjét a 29. körben tudta le, így később esélye sem volt védekezni a 37. kör végén kiálló Vettellel szemben, aki néhány kör alatt utolérte és megelőzte őt. A három bokszkiállásra átállított Webber az utolsó előtti körben ment el Grosjean mellett.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier arról beszélt, hogy a csapatnál még a táv elején sem gondoltak a győzelem lehetőségére. "Nem igazán, mert akkor, amikor Romain az élen haladt a verseny első részében, olyankor mindenki visszafogott. Akkor még nem ismertük a stratégiákat" - nyilatkozta a BBC-nek. "A 3. hely volt a legtöbb, amire számíthattunk."
A csapat másik versenyzője, Kimi Räikkönen az 5. helyen ért célba. "Borzasztó gyenge volt a rajtom, kipörögtek a kerekek, és vesztettem néhány pozíciót. Ez nem ideális, de később sikerült visszaszereznem pár helyet" - mondta a finn. "Az utolsó bokszkiállás után már sokkal jobban működött az autó, a táv utolsó szakaszában jól ment, elégedett voltam vele."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!