A versenyzőknek Indiában engedélyezték, hogy több ponton négy kerékkel is elhagyják a pályát, különösen az időmérőn, mert az FIA úgy vélte, a vonalvezetés jellege miatt egy gyors körben nem lehetséges elég precízen vezetni. Abu-Dzabiban viszont már előre figyelmeztették őket, hogy szigorúbban fogják kezelni a hasonló vétségeket.
Erről a szokásos csütörtöki eligazításon tájékoztatták a csapatmenedzsereket. „Ha két autó egymáshoz közel érkezik meg a 8-as kanyar bejáratához, és az elöl haladó a 9-es kanyar csúcspontjának levágásával növeli a távolságot az üldözőjétől ahhoz képest, mint amekkorával előzőleg rendelkezett, jelenteni fogják a sportfelügyelőknek, hogy a pálya elhagyásával jutott előnyhöz" – írták.
„Ez attól függetlenül így lesz, hogy az ezzel szerzett előny befolyásolta-e az üldöző autóban ülő pilóta DRS-használatát."
„Ha ugyanakkor a két autó egymáshoz közel érkezik meg a 8-as kanyar bejáratához, és a 9-es kanyar csúcspontjának levágásával a hátul haladó DRS-távolságon belülre megközelíti az elöl haladót, a pilótája nem aktiválhatja a DRS-t a következő előzési zónában."
„Akit ilyen körülmények között mégis a DRS használatán érnek, azt jelenteni fogják a sportfelügyelőknek azon az alapon, hogy előnyt szerzett a pálya elhagyásával."
A 8/9-es sikán azért számít a pálya kritikus pontjának, mert a következő, 10-es számú kanyarnál kezdődik a második előzési zóna, és ha valaki nagyobb lendülettel érkezik meg az egyenesbe, ott sokkal jobb eséllyel indíthat támadást az előtte haladó ellen.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!