A McLaren idei legjobb eredményével zárta történetének egyik leggyengébb szezonját, amelyben 1980 óta először még dobogós helyezést sem sikerült szerezniük. Ugyanakkor még így is felállítottak néhány rekordot: ők lettek az első Forma-1-es csapat, amely hivatalosan mindkét autójával befejezte az összes versenyt egy idény során. Jóllehet, Jenson Button a Malajziai Nagydíjról 3 körrel a leintés előtt kiállt, a szabályok szerint akkor is rangsorolták az eredménylistán. Emellett ő és Sergio Pérez a lehetséges versenytáv 99,17 százalékát – 11 584 km-ből 11 488-at – teljesítette, megdöntve a BMW-Sauber 2008-ban felállított, 98,3 százalékos csúcsát.
Buttonnak ráadásul az idényzáró Brazil Nagydíj, amelyen idei legjobb helyezését érte el, épphogy lecsúszva a dobogóról, a 247. versenye volt, ezért David Coulthardot túlszárnyalva immár ő a sport történetének legrutinosabb brit pilótája. „Elégedett vagyok a 4. hellyel: majdnem feljutottunk a dobogóra, ami a célunk volt. Tényleg nagyon szükségünk volt erre az eredményre" – mondta Button, elismerve, hogy az utóbbi hetekben nehéz időket élt át.
„A csapat elképesztő munkát végzett. Úgy tűnik, jobban dolgozunk, amikor nincs lehetőségünk a száraz pályán gyakorolni..." – tette hozzá. „A szimulátorban már előre látszott, hogy ez különleges pálya lesz számunkra."
Míg Button a 14. rajtkockából kapaszkodott fel negyediknek, a McLarentől az év végén távozó Sergio Péreznek váltócsere miatt a 19. helyről kellett indulnia, mégis a 6. helyen ért célba. A hajrában még Nico Rosberg Mercedesét is támadhatta volna, ha nem jön közbe valami.
„Reménykedtem benne, hogy hevesebben is rákezd az eső, és akkor megpróbálhatok javítani még néhány helyet" – mondta a mexikói. „Sajnos azonban az utolsó körökben spórolnom kellett a benzinnel, ezért nem támadhattam olyan keményen Nicót, mint egyébként tudtam volna."
Ha 2007-et, amikor a kémügy miatt kizárták őket, nem számítjuk, a McLaren legutóbb 2004-ben végzett ennyire hátul, az 5. helyen a konstruktőrök között. A csapat szűk harmadannyi pontot szerzett, mint egy évvel ezelőtt. Az istállót irányító Martin Whitmarsh ennek ellenére kijelentette, hogy „kétségkívül a mi szerelőink és mérnökeink a legjobbak az egész bokszutcában. Ez nem csupán az én véleményem; a statisztikák is bizonyítják."
A McLarennek hét év után idén véget ért a Vodafone-nal folytatott szponzori együttműködése is. Az új főtámogatójukról várhatóan jövőre tesznek majd bejelentést.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!