A quebeci munkavédelmi tanács (CSST) alapos vizsgálattal igyekezett kideríteni, hogy pontosan milyen körülmények között szenvedett halálos balesetet az egyik beavatkozó bíró a júniusi Kanadai Nagydíj leintése után. A 38 éves Mark Robinson az elejtett rádiójáért hajolt le, amikor elgázolta az Esteban Gutiérrez lerobbant Sauberjét szállító daruskocsi, de a vizsgálat szerint számtalan mulasztás együtt vezetett a tragédiához.
A daru túl gyorsan, kb. 11 km/ó-s sebességgel haladt, és az autót a biztonságosnál magasabbra, két méterre emelte fel. Ráadásul a biztonsági előírások szerint senki nem tartózkodhatott volna a közelében, amikor mozgott, Robinson és egy kollégája mégis kézzel próbálta stabilizálni a lógva billegő Saubert. Kiderült, hogy nem voltak kellően kiképezve a feladatra.
A jelentés javaslatokat tesz a mentés biztonságának javítására is. Ennek értelmében lehetséges, hogy a jövőben nem fogják beengedni a pályára a szurkolókat a verseny leintését követően, a montreali sportbírók ugyanis részben azért kapkodtak, mert el akarták szállítani a Saubert, mielőtt a tömeg a helyszínre ér. Daruskocsikkal már a baleset óta tilos menteni az autókat, jóllehet, a Kanadai Nagydíj promótere, Francois Dumontier a CTV News-nak azt mondta, „az évek során legalább százszor bonyolítottunk le ilyen műveletet, és soha nem történt semmi baj."
A rendezőket várhatóan pénzbírsággal is fogják sújtani a mulasztások miatt, melynek összegét csak később állapítják meg, de legfeljebb kb. 44 ezer euró lehet.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!