Vágólapra másolva!
A turbómotorok annyival halkabbak az eddig használt szívókhoz képest. A Marussia vezérigazgatója, Graeme Lowdon szerint vigyázni kell, nehogy a Forma-1 emiatt elveszítse a varázsát.

A turbómotorok hangja miatt azóta aggódnak, hogy a bevezetésük ötlete először felmerült, mert a hanghatás a Forma-1 legmarkánsabb vonásai közé tartozik, és sokan attól tartottak, hogy a V8-as szívók sivításához képest a V6-os turbók diszkrétebb búgása kevésbé lesz vonzó a közönség számára.

Bár az első éles teszt után a hangjuk többnyire kedvező fogadtatásban részesült, vitathatatlanul halkabb lett, és a Marussia vezérigazgatója, Graeme Lowdon szerint ez csökkentheti a sport vonzerejét. Az autók „kétségkívül halkabbak lettek, mert a jerezi teszt alatt még telefonálni is lehetett" – mondta. „Ezt korábban soha nem tudtam megtenni, úgyhogy mindenképpen történt változás."

Lowdon úgy véli, bár a TV-nézők száma sokszorosan felülmúlja a pálya melletti közönségét, az utóbbiakra, sőt a sport érdekében a szponzorok vendégeire is tekintettel kellene lenni. „Azt gondolom, a televíziós élmény elképesztő lesz, tényleg fantasztikus. Remélem, hogy valóban így alakul, mert a TV-s közönség óriási, és fontosabb minél több embert belevonni" – magyarázta.

A turbómotorok a természetükből adódóan halkabbak a szívóknál Forrás: Mercedes

„Viszont remélem, hogy azt a varázst sem veszítjük el, ami a garázsban érezhető, amikor néhány szerencsést beviszünk oda" – tette hozzá. „Ez azért fontos, mert azoknak a nagy nemzetközi cégeknek a döntéshozóit is vendégül szoktuk látni, amelyek a sport anyagi hátterét biztosítják, és az arcukról mindig lerí, hogy milyen mély benyomást tesz rájuk egy F1-es autó beindítása."

„Akik először élik át ezt az élményt, hirtelen egy másik világban találják magukat. Nem is akarnak hinni a fülüknek. Ezek az autók annyira erősek, valamilyen vad energia feszül bennük. Szerintem a Forma-1-nek ezt az elemét is érdemes megtartani, mert megmutatja, hogy a sportunk mennyire különbözik minden mástól. Gondoskodnunk kell róla, hogy ez ne vesszen el."

Lowdon szerint olyan kompromisszumot kell találni, amely kielégítő a helyszíni és a TV előtti nézők igényeit is.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!