Pénteken Kínában összeültek a motorszállítók képviselői az FIA szakembereivel, és megegyeztek abban, hogy a kipufogóvégek segítségével próbálnak javítani az új Forma-1-es autók hangján. Az egyik ötlet szerint szabványosított formájú kipufogóvégeket vezetnének be, amelyeket kifejezetten olyanra terveznének, hogy erősebbé tegyék a motorhangot.
Más lehetőség nem nagyon áll rendelkezésre, mivel az új motorok turbófeltöltés miatt csendesebbek a régi szívóknál, de a feltöltőt nem lehet elhagyni, mivel elengedhetetlen a tavalyinál kisebb fogyasztás eléréséhez. A kisebb motorhang azzal van összefüggésben, hogy kisebb veszteségekkel, jóval hatékonyabban dolgoznak az idei erőforrások.
Május 6-án, a Spanyol Nagydíj előtt egy héttel nagy valószínűséggel elfogadnak a motorszállítók egy akciótervet az új kipufogóvégek bevezetésére, amivel részben orvosolható lesz a Bernie Ecclestone és a közönség által már sokat kritizált motorhang-probléma.
Jean Todt, az FIA elnöke még Bahreinben nyilatkozta, hogy reményei szerint már a közvetlenül a Spanyol Nagydíj után rendezendő közös teszten, Barcelonában ki lehet majd próbálni az új kipufogókat.
Az egyik motorszállító állítólag már tesztelte az új kipufogóvéget a próbapadon, és az eredmények ígéretesek voltak: a motorhang állítólag jelentősen felerősödött.
„A raliautók turbómotorjai azért szólnak jól, mert azokban használják az üzemanyagot a kipufogórendszerben is a turbó pörgetésére, de mi ezt nem vezethetjük be az üzemanyag-takarékosság miatt” – nyilatkozta Rémi Taffin, a Renault programját a pályáról irányító mérnök.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!