A közeljövőben egy amerikai alakulattal bővülhet a Forma-1 mezőnye, az FIA ugyanis hosszas mérlegelés után nevezési jogot adott Gene Haasnak, egy NASCAR istálló tulajdonosának. A 61 éves Haas, aki partnere, Tony Stewart nélkül indítja el F1-es projektjét, ugyanakkor elismerte, hogy a csapata 2015-re még nem feltétlenül fog készen állni.
"Természetesen nagyon boldogok vagyunk, hogy licenszet kaptunk az FIA-tól" - idézi egy közlemény Haast. "Ez izgalmas időszak nekem, a Haas Automationnak és mindenkinek, aki szeretett volna újra amerikai csapatot látni az F1-ben."
"Az igazán kemény munka csak most kezdődik, mi azonban örömmel szállunk szembe a kihívással, hogy eljuttassuk az autóinkat a rajtrácsra."
A csapat egyik legsürgetőbb feladata motorszállítót találni. „Jövőre már lesz a Honda is, ők azonban valószínűleg nem reális alternatíva" – ismerte el Haas. „A Mercedesszel és a Ferrarival már felvettük a kapcsolatot, de még csak előzetes jelleggel. Nem köteleztük el magunkat. Valószínűleg az lesz a következő lépés."
Haas számára logikus lenne választani egy amerikai pilótát is, NASCAR csapatának tagja, a 35 éves Kurt Busch azonban már előre nemet mondott a felkérésre. „Számomra elmúlt az az idő, amikor versenyképes lehettem volna az F1-ben" – ismerte el. „De egy kis tesztelés? Abba habozás nélkül fejest ugranék." Busch hozzátette, hogy Haas 40 millió dollárt költ egy szélcsatornára, a szándékai tehát komolyak.
Közleményében az FIA azt írta, „a kereskedelmi jogok tulajdonosával (azaz a CVC-vel) szorosan együttműködve" hagyta jóvá a Haas nevezési kérelmét, és annak ellenére vizsgálja egy másik csapatét, a Forza Rossáét is, hogy a jelenlegi szabályok szerint csak tizenkét alakulatnak van hely a rajtrácson.
A Forza Rossa állítólag a korábban a Midlandet és a HRT-t irányító Colin Kolles projektje, és a román kapcsolatra utal az is, hogy Bukarestben hat évvel ezelőtt ilyen néven nyílt meg egy Ferrari-szalon.
Az F1-be legutóbb 2010-ben szálltak be új csapatok, a HRT azonban 2012 végén megszűnt, a Marussia és a Caterham pedig a mai napig nem szerzett egyetlen pontot sem.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!