Vágólapra másolva!
Arra számított, hogy nehezebb dolguk lesz az átaszfaltozott szakaszon, de végül a pálya állapota és a turbó nagy nyomatéka sem bizonyult hátráltató tényezőnek. Magnussen szerint a McLaren sokat javulhat, ha sikerül megoldaniuk a leszorítóerővel kapcsolatos problémáikat.

Noha a két McLaren több mint másfél másodperces lemaradással csak a 9. és 11. helyen végzett a mérvadóbb délelőtti szabadedzésen, mindkét versenyző viszonylag elégedett volt az autójával a Monacói Nagydíj csütörtöki napján. Jenson Button leginkább annak örült, hogy a hétvége előtt várt nehézségek közül egyik sem jelentett komolyabb akadályt a versenyzők számára: a turbók nagyobb nyomatéka nem tette kezelhetetlenebbé az autókat, és a pálya jelentős részére lefektetett új aszfalt is jól vizsgázott.

A hétvége előtt pedig Button is azon versenyzők közé tartozott, akik kifejezték aggodalmukat az új aszfalttal kapcsolatban. A pálya a Casino kanyar kijáratától az alagút bejáratáig kapott új borítást, és sokan tartottak attól, hogy az egyébként is csúszós aszfalt a tapadás hiánya miatt sokkal veszélyesebb lesz ezen a szakaszon. „Örömmel mondhatom, hogy a szervezők fantasztikus munkát végeztek az új aszfalttal” – mondta Button az edzések után. „Sok másik pálya tanulhatna az itt elvégzett munkából – ahhoz képest, hogy vadonatúj, nagyon jó állapotban van, és nagy tapadást biztosít.”

Button elégedett a pálya állapotával Forrás: AFP

Button elismeri, hogy a turbómotoros autókkal kicsit nehezebb vezetni a pályán, de így is élvezte a körözést. A délutáni edzés utolsó szakaszában kipróbált szuperlágy gumikkal elégedett volt, a vizes pályán viszont voltak problémái. „Az intermediate abroncsok nem igazán működtek, még akkor sem, amikor a pálya már szinte száraz volt” – magyarázta. „5-ös sebességi fokozatban is kipörögtek a kerekeink, ami elég furcsa érzés.”

Button reméli, hogy szombaton száraz pályán tudnak majd körözni, hiszen a beállítások finomításához még időre van szükségük. Ebben bízik Kevin Magnussen is, aki összességében elégedett volt az autójával, csak a szokásos problémával, a leszorítóerő hiányával küszködött. „Amint az aerodinamikáért felelős mérnökeink megoldást találnak erre, talán sikerül kihasználnunk a jó balanszunkat, és nagyot léphetünk előre” – bizakodott a dán, aki délelőtt 2 tizeddel gyorsabb volt Buttonnál, délután viszont fél másodperccel kikapott tőle.

Az újonc hozzátette, élvezetes volt Forma-1-es autóval körözni a monacói utcákon. „Az elektronikai eszközök miatt nem igazán éreztük a turbó hatását, ezért más volt, mint a régi, szép időkben – ennek ellenére nagyon várom, hogy alacsony üzemanyag-mennyiséggel és friss gumikkal vághassak neki a szombati időmérőnek.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!