A Renault-nál nem tagadják, hogy a csapataik az idény végén bajban lehetnek. Ettől az évtől kezdve a korábbi nyolc helyett minden versenyző csak ötöt használhat el a hajtáslánc fő elemeiből a szezon folyamán, márpedig a francia gyártó kezdeti problémái miatt egyesek máris többet voltak kénytelenek beszerelni az autójukba, mint az időarányosan megfelelő lenne.
„Bizonyos csapatok esetében több alkatrészt használtunk fel az erőforrásokban, mint terveztük. Ezért ők eltérő fejlesztési ciklusban tartanak" – mondta az Auto Motor und Sportnak a Renault programját a pálya mellől irányító Rob White. „Emiatt néhányuknak nehezebb lehet a megengedett öt egység keretén belül maradnia."
White elárulta, hogy a legsúlyosabban a Lotust és a Caterhamet érintették a problémák, a címvédő Red Bull valamelyest kedvezőbb helyzetben van. Hozzátette, hogy bár még mindig nem állnak olyan jól a fejlesztésekkel, mint szeretnének, a hajtásláncuk szerinte potenciálisan képes lehet a Mercedes szintjére kerülni.
„Az első teszten mérföldekkel le voltunk maradva. Válságban voltunk. Ezért kidolgoztunk ez akciótervet a hátrányunk ledolgozására. Azóta valóban előreléptünk, de sajnos nem eléggé" – ismerte el. „A motorunk koncepciójában semmi nincs, amely az útjába állna annak, hogy a miénk legyen a legjobb."
„Azért értük el későn a céljainkat, mert alulbecsültük a kockázatokat, és túlbecsültük azt a képességünket, hogy időben meg fogjuk tudni oldani a problémákat." Noha a Mercedes többek között egy speciális elrendezésnek – a turbina és a kompresszor szétválasztásának – köszönheti az előnyét, White azt állította, „nincs szó arról, hogy mi nem vettük fontolóra ezt az ötletet. Csak nem hittük, hogy döntő lesz."
A Renault-nál nemrég céloztak rá, hogy egyes csapataik nem fizetnek időben a motorokért, ami hátráltatja a fejlesztéseiket. Feltételezések szerint a Caterhamről és a Lotusról beszélhettek, az utóbbi tulajdonosának, Gérard Lopeznek azonban nem tetszett, ahogy az ügyet kezelték – és azt állította, ők nincsenek elmaradva a részletekkel.
„Mondtam nekik, hogy ha a nyilvánosság előtt beszélnek erről, akkor nevezzék meg a csapatot, amellyel gondjuk van. Ne emlegessenek általánosságban 'csapatokat', mert akkor mindenki találgatni kezd" – nyilatkozta a Daily Mailnek.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!