Vágólapra másolva!
Annak ellenére szakítanának a Renault-val, hogy elismerik: az idei problémáik jórészt aerodinamikai jellegűek.

Az előző két szezonban a konstruktőri 4. helyen végző Lotus az idén látványos vergődéssel indította az évet, s miután az első négy nagydíjon még pontot sem tudott szerezni, egyelőre nyolcadik a csapatok rangsorában – csupán a Marussiát és a Caterhamet előzi meg. Az enstone-i istálló még a Renault többi partnerénél is többet küszködött az új, hibrid turbómotorok megbízhatatlanságával, ezért nem meglepő, hogy motorszállítót terveznek váltani.

Az Auto Motor und Sport szerint legalábbis már felvették a kapcsolatot a Mercedesszel, amelynek jövőre elvileg lehet egy új ügyfele, hiszen a McLaren hosszú évek után elhagyja őket, hogy átpártoljon a Forma-1-be visszatérő Hondához. A Renault hajtáslánca egyes becslések alapján akár 70 lóerővel is gyengébb lehet a Mercedesénél, de a homologizációs szabályok miatt a hardverén majd csak a 2015-ös előszezonban lehet érdemi módosításokat végezni. Ráadásul a paddockban arról suttognak, hogy a Renault árulja az egész F1-es motorprogramját.

A konstruktőri 2. helyezett Red Bull azonban megmutatta, hogy a franciák partnereként is lehet nagydíjat nyerni az idén. A csapat tulajdonosa, Gérard Lopez elismeri, hogy a Lotus küszködése nem kizárólag a motoroknak tudható be. „Az autónk gyors, de csak bizonyos körülmények között" – mondta. A vezető versenymérnök, Alan Permane hozzátette, hogy az E22 nem kedveli az olyan, durva féktávokból és kemény kigyorsításokból álló pályákat, mint a montreali és a spielbergi.

„Nem csupán a motorról van szó, még ha kétségtelenül teljesítménydeficittel is küszködünk a Mercedeshez képest" – erősítette meg Romain Grosjean. „A gondok alighanem főként aerodinamikai természetűek. A kanyarok második felében hirtelen elveszítjük a leszorítóerőt. Mindent, amit a gyors kanyarokban nyerünk, kétszeresen-háromszorosan elveszítjük a lassúakban."

Mivel a Lotus erősségét a sodrós ívek jelentik, a csapat arra számít, hogy a silverstone-i pálya ugyanolyan kedvező lesz számára, mint a barcelonai volt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!