A McLaren sportigazgatója, Eric Boullier elismerte, a csapatát „teljesen váratlanul érte” a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) levele, amelyben a sportág irányító szervezete a szinte minden csapat autójában jelen lévő interlink felfüggesztés betiltását vetítette előre. A FRIC néven emlegetett, a bal- és a jobboldali, valamint az első és hátsó futóműveket összekötő felfüggesztés évek óta jelen van az autókban, ezért a csapatok nem számítottak rá, hogy az FIA a szezon közben illegálisnak minősíti a megoldást.
„Teljes meglepetésként ért minket” – nyilatkozta Boullier az Autosportnak, amikor a rendszer tervezett betiltásáról kérdezték. Bár felmerült, hogy esetleg egy kevésbé hatékony felfüggesztéssel rendelkező istálló kezdeményezhette a FRIC szabályosságának vizsgálatát, a francia szerint erről nincs szó. „Az FIA tette meg ezt a lépést, nem valamelyik csapat.”
„A hétvége során értesítettek minket, hogy számíthatunk valami hasonlóra, aztán megkaptuk ezt a technikai direktívát” – magyarázta Boullier. „Szerintem a legtöbb - ha nem az összes – csapat használja ezt a fajta felfüggesztést, amely hatékonyabbá teszi a menetdinamikát.”
A francia szerint az FIA azért kérdőjelezhette meg a szezon közepén a rendszer szabályosságát, mert „néhány csapat talán túl extrém megoldást választott”. Bár az interlink felfüggesztést már a jövő hétvégi Német Nagydíjtól betilthatják, a sportigazgató nem aggódik túlzottan a következmények miatt. „Mi a McLarennél elég nyugodtak vagyunk” – mondta. „Úgy gondoljuk, nem jelent majd problémát számunkra. Persze nem szeretjük, amikor az idény közben kerül sor változtatásokra, de talán az FIA-nak van oka rá, hogy így döntött.”
Boullier szerint a legtöbb csapat formájában nem hoz majd komolyabb változást az interlink felfüggesztés betiltása, de néhány istállót azért érzékenyen érinthet a változás. „Az extrémebb megoldást választó csapatok talán bajba kerülhetnek, ha vissza kell állniuk a korábbi rendszerre, de szerintem a legtöbb alakulatnál nem lesz komoly következménye.”
A csapatok a hírek szerint szavazhatnak arról, hogy 2015-re halasztják-e a rendszer betiltását, de ehhez az összes istálló beleegyezésére szükség lenne. Ellenkező esetben az FIA már a jövő hétvégétől illegálisnak minősítheti a FRIC-et, amely az általános vélekedés szerint a Mercedesekben működik a leghatékonyabban.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!