A Renault Forma-1-es programjának nemrég lemondott főnöke, Jean-Michel Jalinier úgy gondolja, a Mercedes azért hagyta le a Renault-t és a Ferrarit a motorfejlesztés terén, mert a riválisainál jóval több pénzt költött a hajtásláncok megépítésére. Jalinier szerint a francia és az olasz gyártó nem fektetett a szokásosnál több pénzt az új, V6-os turbók tervezésébe, a Mercedes viszont óriási összegeket fordított erre.
„A Ferrari és a Renault hasonló eredményeket ér el, a Mercedesnek viszont jelentős előnye van velük szemben" – nyilatkozta Jalinier az Auto Hebdónak. „A Renault ugyanannyi pénzt költött a motorfejlesztésre, mint korábban. A Mercedes viszont nagyon magasra tette a mércét – rengeteg pénzt fektettek a technológia kifejlesztésébe."
Jalinier szerint ennek köszönhető, hogy a Mercedes „jobban felkészült" a 2014-es év kihívásaira, mint a másik két motorgyártó. Elárulta, már korábban is számítani lehetett rá, hogy a Mercedes nagy dobásra készül.
„A paddockban lehetett hallani, hogy a Mercedes óriási összegeket fog a motorokra fordítani, de nehéz volt elhinni ezeket a számokat" – mondta. „Végül igaznak bizonyultak a hírek. Egyértelmű, hogy a Ferrarival együtt mi sokkal kevesebbet költöttünk erre a projektre."
Jalinier úgy véli, a Renault akkor sem tudott volna sokkal többet áldozni a hajtásláncon végzett munkára, ha előre tudták volna, mekkora hátrányban lesznek. „Nálunk 320 ember dolgozik Viry-ben – a Mercedesnél a kasztniért és a motorért felelős gárda összesen 1250 főt tesz ki" – mondta. „Akinek ilyen forrásai vannak, az nyilvánvalóan nem csak egy megoldást fog kipróbálni – lehetőségük volt arra, hogy párhuzamosan több módszerrel is kísérletezzenek. Ilyen feltételek mellett pedig nyilván nagyobb az esélye, hogy megtalálták a helyes irányt."
Noha a Red Bull korábban többször is élesen kritizálta a Renault idei teljesítményét, Jalinier úgy véli, a franciáknak sem kell szégyenkezniük. „A rendelkezésünkre álló eszközöket figyelembe véve szerintem teljesen korrekt munkát végeztünk" – vélekedett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!