Bár a piaci stratégia terén sem értett mindenben egyet a Fiat vezérigazgatójával, Sergio Marchionnével, Luca di Montezemolónak, a Ferrari elnökének elsősorban a Forma-1-es csapat évek óta tartó kudarcai miatt kell távoznia a vállalat éléről. A közúti részleg ugyanis kifejezetten jó egészségnek örvend: az októberi igazgatótanácsi ülésen várhatóan rekordeladásokat fognak bejelenteni.
Éppen ezért Montezemolo úgy véli, a Ferrari F1-es szereplésétől egyáltalán nem függ, hogy hány közúti sportkocsit tud értékesíteni. „Gyakran hallom, hogy ha nyersz, többet, ha viszont vesztesz, kevesebbet adsz el" – nyilatkozta a Rai Uno olasz tévének. „A válaszom az, hogy ez nem így van. Gondoljunk arra, hogy a Ferrari az elmúlt hatvan év alatt az USÁ-ban könyvelhette el a legnagyobb növekedést – abban az országban, ahol a Forma-1 csaknem ismeretlen."
„Azt is mondják, hogy alkalmazz német versenyzőt, akkor több autót adsz el Németországban. Pedig amikor fantasztikus győzelmeket arattunk egy Michael Schumacher nevű pilótával, semmivel nem vettek több Ferrarit a németek."
Az olasz közvélemény azonban egyre nehezebben viselte a Scuderia sikertelenségét, és többen nyíltan Montezemolót tették felelőssé az elhibázott stratégiai döntésekért. Andrea Agnelli – a Juventus futballklub elnöke, a Fiat igazgatótanácsi tagja, a néhai Gianni Agnelli unokaöccse – szerint Montezemolo távozására a piaci eredményektől függetlenül szükség volt.
„Egy közép- vagy hosszútávú megújulási folyamatba szükségképpen be kell vonni új embereket" – mondta a Gazzetta dello Sportnak. „A Ferrari nem eshet a nosztalgia csapdájába, hanem konstruktív szemlélettel kell a jövőbe néznie, ami a menedzsmentet illeti"
„Bízom benne, hogy a Ferrari és a Juventus akár már jövőre győzelmet arat, hiszen a sportban senkinek nem lehet más célja, mint a győzelem. A sport ebből a szempontból kíméletlen, úgy a foci-, mint a versenypályán."
A Ferrari legutóbb 2007-ben nyerte meg az egyéni, és 2008-ban a konstruktőri világbajnokságot. Ha a hátralévő hat verseny egyikén sem sikerül diadalmaskodniuk, 1993 óta az idei lehet az első szezon, amelyet nagydíjgyőzelem nélkül zárnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!