Pénteken egyértelmű üzenet virított a monzai célegyenes melletti tribünre kifeszített számtalan zászló egyikén: „Idétlen pályák, idétlen autók, gagyi motorhang: az F1 halott." A sport vezető személyiségei azonban nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget a fantáziára keveset bízó kritikának, és úgy vélték, hogy bár oda kell figyelni a közönségre, egyetlen véleményből kiindulni hiba lenne.
„Kinek a garázsával volt szemben? Talán a McLarenével...?" – humorizált a Red Bullt irányító Christian Horner, amikor az Olasz Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján felhívták a figyelmét a feliratra. A Lotus helyettes csapatfőnöke, Federico Gastaldi sem vette túl komolyan a zászlót. „Felismertem néhány Formula E-s embert azok között, akik kifeszítették" – mondta. „Gyerünk már! Ez egy fantasztikus verseny, maga a történelem." A Marussia élén álló John Booth pedig a „sebesség templomaként" emlegetett Monzára utalva furcsának tartotta, hogy „éppen a Forma-1 ikonikus helyszínén kerülnek szóba az idétlen pályák."
A Ferrari főnöke, Marco Mattiacci viszont elismerte, hogy „fontos odafigyelni a kritikákra. Dolgozunk is némelyik probléma megoldásán, de én távolról sem látom ennyire borúsan a helyzetet." Szerinte egyetlen zászló alapján nem lehet felmérni a közönség véleményét. „Én továbbra is fantasztikus platformnak tartom a Forma-1-et" – mondta. „Az utóbbi versenyeken bőben elég izgalom volt."
Hasonlóan látta az F1-ben nem csupán beszállítóként, hanem szponzorként is jelenlévő Pirelli sportprogramjának első embere, Paul Hembery is. „Szerintem a versenyzésre az idén nem lehetett panasz" – jelentette ki. „Toto az élen egyedül igyekszik gondoskodni róla, hogy ébren tartson minket, de ez tényleg fantasztikus szezon. A pályán zajló küzdelem nagyon érdekes volt, szurkolói szemmel nézve igazán elsőrangú."
A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff, akire Hembery célzott, a Nico Rosberg és Lewis Hamilton spái ütközése által kavart viharra utalva megjegyezte, hogy „ha az elmúlt két hétben minden véleményt elolvastam volna, erős nyugtatókra lett volna szükségem. Ez csak egy újabb vélemény..."
A Forma-1 főszereplői a zászlóra adott komolytalan reakciók ellenére nem veszik félvállról a nézők kritikáját. A Stratégiai Munkacsoport csütörtökön újra ülésezett Monzában, ahol foglalkozott a sport problémáinak megoldási lehetőségeivel is.
„Beszéltünk a motorokról, a motorok homologizációjáról" – árulta el Wolff az Origo GPhírek kérdésére. „Szóba kerültek a fiatal versenyzők is. Nem történt semmi különös, ez is csak egy volt a fontos találkozók közül."
„Szerintem lényeges, hogy beszéljünk a költségekről, és a kiadások kordában tartásának lehetőségeiről. Ez a kérdés is szerepelt a napirenden, mert átérezzük a felelősségünket."
A monzai parkban sétálgatva egyértelmű, hogy a felirat nem a teljes közönség véleményét tükrözi: a lelátók – amelyek közül Monzában sokra állóhelyre szóló jeggyel is fel lehet ülni – pénteken ugyan nem voltak tele, de a legendás tifosi a szokásos lelkesedéssel tapsolt a Ferrariknak, ahányszor Kimi Räikkönen vagy Fernando Alonso megjelent. A hangulat a Forma-1 leggyorsabb pályája körül fantasztikus volt, és a hosszú egyenesekben még a sokat kritizált motorhang sem tűnt kiábrándítóan vérszegénynek.
Részletes elemzésünk arról, hogy miért csökkenhet a Forma-1 nézettsége, itt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!