Az Olasz Nagydíj hétvégéjén felmerült, hogy a Forma-1-et már a következő idényre jelentősen átszervezhetik, és néhány kisebb csapatnak ez lehet az utolsó éve a mezőnyben. A híreszteléseket a Williams korábbi elnökének, Adam Parrnek az egyik Twitter-bejegyzése indította el, amelyben a brit tényként állította, hogy a sportág nagy változások előtt áll.
„A jelenleg ismert formájában ez az utolsó éve a Forma-1-nek. 2015-ben nyolc csapat versenyez majd a bajnokságban, közülük többen három autót fognak bevetni" – állt Parr kiírásában.
Az elmúlt napokban több neves F1-es személyiség is úgy nyilatkozott, hogy semmit nem hallottak a felvetésről, ezért alaptalannak tartják Parr kijelentését. Közéjük tartozik a McLaren sportigazgatója, Eric Boullier is, aki nem tudja elképzelni, hogy ilyen rövid határidőn belül ennyire átszervezzék a sportágat. „Szerintem csak provokálni akart egy kicsit" – nyilatkozta Parr bejegyzéséről a francia, aki azonban nem tagadta, hogy néhány kisebb istálló komoly veszélyben van.
„Mindannyian tudjuk, hogy a Forma-1 változásokon megy keresztül – a sportágba az elmúlt évtizedben beszálló autógyártóknak köszönhetően a költségek szó szerint az eget súrolják. Más lett a sportág gazdasági helyzete, a változás időszakát éljük. Néhány csapat valóban szenved emiatt, és nem tudom, hogy a jövőben is ott lesznek-e a rajtrácson." – magyarázta. „Azt viszont nem gondolom, hogy csak 8 csapat lesz a mezőnyben, vagy háromautós istállókat látunk – az ennyire közeli jövőben biztosan nem fog megtörténni. Szerintem ezzel mindenki tisztában van."
A híreszteléseket ugyanakkor erősíti, hogy a La Gazzetta dello Sportnak nyilatkozó Bernie Ecclestone elárulta, valóban nem lenne ellenére a változás. Az F1 nagyura korábban már többször elárulta, hogy szerinte nincs szükség az anyagi problémákkal küszködő kiscsapatokra – ha azok nem bírják el az anyagi terheket, „ki kell szállniuk". „Én készen állok egy nyolccsapatos Forma-1-re, ahol minden istálló három autót indít" – jelentette ki.
Boullier szerint azonban nem ideális megoldás a kiscsapatok száműzése, inkább lehetővé kellene tenni számukra, hogy a mezőnyben maradjanak. Úgy véli, az istállók nagyobb arányban részesülhetnének a sportág bevételeiből. „Remélem, mások is megértik ezt, és talán továbbfejlesztjük az F1 üzleti modelljét. Így nem lenne szükség arra, hogy túl messzire menjünk és ilyen provokatívak legyünk" – utalt Parr felvetésére.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!