Nick Heidfeld, aki egészen az utolsó kanyarban történt balesetig esélyes volt a Formula E első futamgyőzelmére, védelmébe vette a forradalmian új elektromos formaautó-sorozatot, amelyet honfitársa, a négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel gagyinak nevezett. „Én nem rajongok érte, és nézőként sem érdekel" – mondta.
Az egyelőre egyenautókkal versenyző széria koncepcióját mások is szkeptikusan fogadták, s bár Heidfeld elismeri, hogy majd csak idővel derül ki, beválik-e, szerinte létjogosultsága mindenképpen van. „Kedvelem Sebastiant, fogalmam sincs, milyen kontextusban mondta ezt" – nyilatkozta. „De azt hiszem, a Formula E jelenleg nem tud, és nem is akar a Forma-1-gyel versenyezni. Teljesen más koncepcióra épül."
„Ugyanakkor mindenképpen van létjogosultsága, ha figyelembe vesszük az elektromos közlekedés fejlődését, valamint azt, hogy a gyártók mekkora érdeklődést tanúsítanak iránta. Hogy mennyire lesz sikeres, az majd később derül ki."
A Formula E-ben használt autók tempója egyelőre jóval elmarad az F1-esekétől: a szezon előtti doningtoni teszten a Formula Fordhoz hasonló köridőket értek el. Heidfeld elismeri, hogy a két széria ebből a szempontból sem említhető egy lapon, ugyanakkor rámutat, hogy az FE mezőnye nemzetközi viszonylatban is a legerősebbek közé tartozik.
„Az időmérőn nem egész 300 lóerőnk van, és az autók tömege 900 kg. A Michelin gumik pedig, amiket használunk, nem slickek, ezért lassabbak, viszont száraz és vizes pályán egyaránt használhatók" – tette hozzá. „Végeredményben ezek is vérbeli formaautók, a határon mindig nehéz vezetni őket."
„Egy másik ok, amiért itt akartam indulni, az ellenfelek erőssége: a versenyzői színvonal szempontjából nincs okunk szégyenkezni az F1-gyel szemben sem."
Heidfeld ezt azért tartja különösen igaznak, mert a Forma-1-es csapatok szerinte egyre több fizetős pilótát alkalmaznak, márpedig ez a minőség rovására megy. „Nem akarom kritizálni őket, hiszen nyilván szívesebben válogatnának kizárólag a pályán nyújtott teljesítmény alapján. Csakhogy akkor fizetni is kellene" – mondta a német, aki az F1-ben tizenháromszor állhatott dobogóra, és az elmúlt években az FIA hosszútávú világbajnokságban indult.
„A Forma-1 az istállók többség számára sajnos túl drága, de ez van."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!