Vágólapra másolva!
Mindkét versenyző elégedett volt az autójával, de a szabadedzés eredményeiből nem szeretnének túlzott következtetéseket levonni. Button szerint a közepes gumikon működik jobban a McLaren.

A McLaren a szokásosnál jobban szerepelt az Orosz Nagydíj pénteki szabadedzésein: mindkét gyakorláson ők tudtak a legközelebb kerülni a Mercedesekhez, délelőtt Jenson Button a 3., délután Kevin Magnussen a 2. helyen végzett. A versenyzők elismerik, hogy a pálya fekszik az autójuknak, de elbízni semmiképpen nem szeretnék magukat a tétnélküli edzések után.

„Remek napunk volt, jónak tűnik az autónk" – mondta Magnussen, aki Lewis Hamilton elsőségét nem veszélyeztette délután, több mint 8 tizeddel elmaradt a brit idejétől. „Mivel egy vadonatúj pályáról beszélünk, nem tudhatjuk, hogy állunk a többiekhez képest, mert inkább a beállításokon dolgoztunk, és nem a tempónk volt a lényeg."

Button szerint sem lehet komolyabb következtetéseket levonni a pénteki eredményekből, de azt elismerte, hogy a McLaren jobbnak tűnik Oroszországban, mint az eddigi pályák többségén. „Ma a kezdetektől fogva minden rendben ment" – mondta. „A közepes gumikon gyorsak voltunk, és megtankolt autóval a lágy abroncsok is jónak tűntek. Amikor kevés benzinnel, a lágy keveréken köröztem, nem éreztem túl jónak az autóm balanszát, de holnap talán javíthatunk ezen."

A McLarent mindkét edzésen csak a Mercedes tudta legyőzni Forrás: AFP

Jobb, mint a szimulátorban

A brit szerint pénteken feküdt a pálya az autójuknak, de óvatosnak kell lenniük, hiszen az aszfalt állapota gyorsan változik, ami megváltoztathatja az erősorrendet. A pálya egyébként mindkét versenyzőnek tetszett, egyetértettek abban, hogy a szimulátorban végzett munka alapján unalmasabb helyszínre számítottak.

„Tetszik a pálya – elég nagy a tapadás, és az aszfalt minősége is jónak tűnik. A Pirelli gumijai látszólag jól működnek itt, ami szintén élvezetessé teszi a vezetést" – mondta Magnussen. „A lágy gumik meglepően sokáig bírták, ezért lehet, hogy nem látunk majd sok bokszkiállást."

„Van néhány bukkanó a pályán, de ez csak növeli a kihívást" – nyilatkozta Button. „A 13-as kanyar bejárata különösen rázós, ráadásul a balelső kereket nem éri terhelés, így fékezésnél könnyű blokkolni a kereket. Ez egy trükkös pontja a pályának, figyelnünk kell rá, hogy jó legyen a fékek balansza."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!