A tavaly életbe lépett jelentős szabályváltozások után komoly bírálatok érték az új előírásokat, hiszen a V6-os turbómotorokkal felszerelt autók nemcsak halkabbak, hanem lassabbak is voltak elődjeiknél. Az idény előtt sokan attól is tartottak, hogy az F1-es autók tempója a GP2-esek szintjére süllyedhet, az aggodalom azonban alaptalannak bizonyult.
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery úgy véli, idén jelentősen megnőhet az autók tempója, hiszen a gyártók fejleszthetik a motorjaikat, és a csapatok komoly aerodinamikai fejlesztéseket is bevetnek majd. „Az első adatok alapján úgy tűnik, nagy ugrásra számíthatunk" – mondta Hembery az Autosportnak. „A csapatoknak lehetőségük volt rá, hogy a téli szünet alatt változtassanak az autóikon, főleg a hajtásláncon. Arra számítunk, hogy mire Melbourne-be érünk – de legkésőbb a Kínai Nagydíjig – elég nagy fejlődést látunk majd a tavalyi idényhez képest."
A gyorsabb autók a Pirelli gumiválasztásait is befolyásolhatják, ezért a gyártó megpróbálja megjósolni, mennyivel javulhatnak a köridők az egyes pályákon. „Tudjuk, hogy folyamatosan egy mozgó célpontot próbálunk eltalálni, de szerintem akár körönként 2-3 másodperces javulással is számolhatunk az idei szezonban. Ez óriási különbség" – mondta, hozzátéve, hogy ekkora tempókülönbségnél a tavaly még óvatosnak tartott gumiválasztás idén akár agresszívnak is tűnhet majd.
Könnyen lehet, hogy az idei autók a turbómotorral is képesek lesznek a V8-as szívómotorral felszerelt elődjeik tempóját elérni. Tavaly az első három időmérőn a változékony időjárás miatt nehéz volt összehasonlítani a köridőket, a száraz pályán futott bahreini kvalifikáción azonban Nico Rosberg pole pozíciós ideje csak 8 tizeddel maradt el az egy évvel korábbi, 1:32.330-as eredményétől. Ha Hembery jóslata beválik, a 2015-ös autók akár még azt a körrekordot is megdönthetik Bahreinben, amelyet Michael Schumacher még 2004-ben állított fel 1:30.139-es idővel.
„Az autók gyorsabbak lesznek, hiszen folyamatosan fejlesztünk" – vélekedett a Williams technikai főnöke, Pat Symonds is, aki szerint az új orrkialakítás miatt elvesztett leszorítóerőt is pótolni tudják majd. „Aerodinamikai szempontból kicsit visszavetetettek minket az új szabályok, de ezt megoldjuk majd. Én nem bánnám, ha gyorsabb, erősebb autókat láthatnánk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!