A Lotus 2013-ban futamgyőzelmet is aratva a konstruktőri bajnokság 4. helyén végzett, Kimi Räikkönen pedig nyolc dobogós helyezéssel az 5. helyet szerezte meg az egyéni bajnokságban. Ehhez képest 2014-ben mindössze háromszor tudtak pontszerző helyen végezni, a tabellán pedig csak a Marussiát, a Saubert és a Caterhamet előzték meg.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane úgy véli, a tavalyi küszködés legfőbb oka az istállónál történt átszervezés és több kulcsember távozása volt. A legfájóbb veszteséget a korábbi technikai igazgató, James Allison hiánya jelentette, aki a Ferrarihoz szerződött át. Rajta kívül távozott az aerodinamikai részleg főnöke, Dirk de Beer is.
„Az előző telünk elég eseménydús volt, és sok embert elveszítettünk. Az aerodinamikai részletünket jelentősen átszerveztük" – nyilatkozta Permane az Autosportnak. Hozzátette, a Lotus elégedett az új technikai igazgató, Nick Chester munkájával, de Allisont nem egyszerű pótolni.
„Minden tiszteletem Nické, de James igazi vezére volt a csapatunknak" - mondta. „Az ő elvesztése nagy csapás volt, ráadásul az aerofőnökünk, Dirket is elhagyta az istállót. A CFD-részleg vezére is távozott."
Permane elmondta, az aerodinamikai részleg hat éven keresztül szinte változatlan felállásban dolgozott együtt, ezért számítani lehetett rá, hogy az átszervezés után az új szakembereknek időre lesz szükségük az alkalmazkodáshoz. A versenymérnök azonban nem aggódik, szerinte minden a Lotus rendelkezésére áll ahhoz, hogy újra ütőképes autót építsenek. „Nagyszerű szélcsatornánk van, és az enstone-i bázisunk is remek. Nincs okunk kételkedni abban, hogy visszatérhetünk a helyes útra."
Permane szerint a Lotus már az idény elején rájött, hogy az aerodinamika területén vannak hiányosságaik, de a problémát nem tudták az idény közben megoldani. „A jövő évi autónkon viszont már ezek alapján végeztünk el változtatásokat, és máris jelentős javulást tapasztaltunk a szélcsatornában. Nagyon magabiztosak vagyunk" – jelentette ki Permane.
„Azt nem mondom, hogy le fogjuk győzni a Mercedest és a Red Bullt – ezek a csapatok majdnem kétszer annyi embert alkalmaznak, mint mi -, de nagyon bízunk benne, hogy rendszeresen bejuthatunk a Q3-ba, és ismét dobogós helyezésekért harcolhatunk."
Permane úgy véli, a Lotus sokat tanult a 2014-es hibáiból. „A 2011-es évünk sem volt túl jó, amikor az oldaldoboz elején vezettük ki a kipufogónkat" – mondta. „De abban az idényben sokat tanultunk a kipufogókról, és ez segített nekünk a következő években."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!