A Williams tavaly előrelépett a 9-edikről a 3. helyre, így 2003 óta először végzett a konstruktőri dobogón, de a csapatnál egyetértenek abban, hogy innen már nehéz lesz tovább javítaniuk. A technikai igazgatójuk, Pat Symonds – aki a Renault szingapúri ütközésbotránya után nehezen indította újra a pályafutását – nem rejti véka alá, hogy világbajnokságot akar nyerni a Williamsszel, ehhez azonban szerinte mindenekelőtt nagyobb költségvetésre van szükség.
„Tényleg azt gondolom, hogy a harmadik helyről az elsőre nehezebb lesz előrelépni, mint a kilencedikről volt a harmadikra" – mondta az Autosportnak. „A vb-győzelmen kívül nincs értelme más célt kitűznünk. Hogy mire van szükség hozzá? Kemény munkára, és mindenképpen nagyobb költségvetésre a jelenleginél."
Symonds ugyanakkor ismét hangsúlyozta, hogy a Williamsnek szerinte nem feltétlenül kell annyi pénzből gazdálkodnia, mint a Red Bull vagy a Ferrari teszi. „Kevesebből is versenyképesebbek lehetünk. Gondoljunk arra, hogy a Ferrari költségvetésének a feléből dolgozva is legyőztük őket" – magyarázta. „Végső soron pontosan ezért vállaltam el ezt a megbízatást: nyerni akarok egy újabb világbajnokságot, mielőtt visszavonulok sütkérezni a tengerparton."
Noha amellett, hogy megszerezték a Mercedes motorjait, tavaly a pénzügyeik is rendeződtek a jobb szponzori háttér – leginkább a Martinivel kötött megállapodás – révén, az istálló helyettes főnöke, Claire Williams egyetért Symondsszal abban, hogy nincs szükségük a mostaninál „jelentősen nagyobb" költségvetésre.
„Nem kell megdupláznunk a keretet, vagy ilyesmi" – vélte. „Nem hisszük, hogy 200 millió font kellene a versenyzéshez, nem olyan a mentalitásunk, hogy mivel nincs 200 milliónk, úgysem lehetünk ütőképesek. Mindig képesek voltunk gazdagabb csapatok ellen is nyerni. Megcsináltuk a múltban, és meg fogjuk csinálni a jövőben is."
„Mindig hatékony csapat voltunk" – tette hozzá Williams. „Függetlenként rá voltunk kényszerítve, hiszen csak két bevételi forrásunk van: a pénzdíjak és a szponzori szerződések."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!