A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja kedden tartott genfi ülésén leszavazta, hogy már 2016-ban hatályba lépjen az a reformtervezet, amely nagyobb gumikkal, szélesebb, valamint fejlettebb aerodinamikájú autókkal és 1000 lóerős motorokkal próbálná visszahódítani a sporttól elpártolt nézőket.
A hat élcsapat képviselőit is felvonultató testület az Autosport szerint nem tudott megegyezni a módosítások ütemezéséről: míg az autókra vonatkozó szabálymódosításoknak egyesek már jövőre zöld jelzést adtak volna, mások úgy vélték, amíg nem dolgozzák ki részletesen a javaslatokat, nem célszerű elsietve jóváhagyni őket. Mivel március 1. után az összes csapat egyetértésére szükség lenne ahhoz, hogy a módosítások már jövőre életbe lépjenek, ezzel szinte biztossá vált, hogy csak 2017-ben kerül sor az F1 átfogó reformjára.
Míg az 1997-ig használtakhoz hasonlóan széles autók és a nagyobb gumik bevezetésével sokan egyetértenek, az új motorformula terén nincs konszenzus. Bernie Ecclestone egyszerűsített hibrid rendszerrel felszerelt V8-as biturbókat szeretett volna, a Mercedesnél viszont azt mondják, az MGU-H hatásfokának javításával a jelenlegi hajtásláncok teljesítményét is 1000 lóerő fölé lehetne tornázni. A fogyasztáskorlát emelését ugyanakkor nem mindenki tartaná szerencsésnek, és a Renault figyelmeztetett rá, hogy a teljesítmény növekedését semmiképpen nem lehetne olcsón megúszni.
A Ferrari egyébként a Stratégiai Munkacsoport ülésének felvezetéseképpen kiadott két kedvcsináló rajzot egy F1-es koncepcióautóról, aminek aztán a Red Bull sem maradt adósa:
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!