Nagy a mozgás a Renault F1-es részlegénél, hiszen a közelgő szezonkezdet és a folytatódó tesztek mellett már a következő évre is oda kell figyelniük, mert 2016-tól – hacsak addig nem változnak ismét a szabályok – már sokkal szűkebb mozgásterük lesz a fejlesztések terén.
A hosszú távú siker érdekében elképzelhető, hogy a Renault átütemezi az idei motorfejlesztéseket, és azokat már a jövő évi megszorítás figyelembe vételével készíti el. „Képessé váltunk arra, hogy ne csak a következő versenyekre vagy a jövő szezonra, hanem további idényekre is gondoljunk” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője az Autosportnak.
„Még akkor is, ha két további évünk van a (Red Bull-lal és a Toro Rossóval kötött) együttműködéseinkből, mielőtt remélhetőleg megújítjuk azokat, maximalizálnunk kell a befektetéseinkből létrejövő hozadékot a zseton-kiosztás függvényében.”
„Úgy gondolom, stratégiailag kell gondolkodnunk a döntés meghozatalakor, és ebből következően a 2015-ös szezonra ütemezett fejlesztéseinkkel kapcsolatban is.”
Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a Renault az idénre kapott 32 zsetonjának csak egy részét használja fel, és a maradékot a szezon végére, azaz lényegében 2016-ra tartalékolja, amikor a szabályok majd további 25 zsetont osztanak ki. Ezáltal jövőre nagyobb lépést tehetnek előre a hajtásláncukkal. 2017-re egyébként már csupán 20, 2018-ra pedig 15 zsetonból gazdálkodhatnak a motorszállítók.
A Renault a Mercedes korábbi motorguruját, Mario Illient is bevonta a motorfejlesztéssel kapcsolatos munkákba, mert - ahogy Abiteboul fogalmazott - nyitottnak kell lenniük olyan tudásra, ami egyébként nem biztos, hogy elérhető lenne számukra. Ez is a hosszabb távú siker elérése érdekében történt.
„Szerintem nyugodtnak kell maradnunk. Azt hiszem, elég nagy lépést tettünk a teljesítményünk terén ahhoz, hogy óvatosan előirányozzuk a szezon közbeni fejlesztés lehetőségeit, és helyesen döntsünk nem csupán 2015-tel, hanem 2016-tal kapcsolatban is” – nyilatkozta Abiteboul.
A francia szakember tehát arra enged következtetni, hogy – bár ez a teszteken egyelőre nem volt tetten érhető – a Renault elégedett az eddig elért fejlődéssel, így elég nagy mozgásterük van ahhoz, hogy a zsetonokat inkább 2016-ra tartogassák.
„Több választási lehetőségünk is van. Meglátjuk, hogyan játszunk a rendelkezésünkre álló erőforrásokkal, hogy fejleszteni tudjuk az idei motort vagy inkább a következő évi szabályok terén lépjünk előre.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!