A Forma-1-ben most szinte minden szempár az újraélesztett McLaren-Honda együttműködés szegeződik, különösen az első, a csapat számára nem túl sikeres jerezi teszt után. A látványos külsejű 2015-ös McLaren nem sok kört ment, és valós teljesítményének csak töredékét mutatta meg, de Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke így is lelkes az új autóval kapcsolatban.
„Az MP4-30-as fejlesztésekor kiszámított kockázatot vállaltunk” – jelentette ki a brit üzletember a Corriere dello Sportnak. „Azt viszont pontosan tudtuk, hogy mit végeztünk el, és mit érhetünk el a jövőben. Az autó elrendezése hihetetlenül kompakt, először ennek a következményeit kell kezelnünk.”
Az elmúlt évek során a McLaren lemaradt az élmezőnytől, és igazán innovatív ötlettel sem álltak elő az autóikon, de az aerodinamikai szakemberként ismert Peter Prodromou átcsábítása a Red Bulltól változást hozhat a szemléletükben.
„Igen magas szintre jutottunk az autóval, köszönetet kell mondanom Peter Prodromounak, hogy létrehozta ezt a mesterművet” – jelentette ki Dennis.
Hat év távollét után tér vissza a Honda a Forma-1-be, és a japán vállalatnak komoly céljai vannak. Amióta 1992-ben szakítottak a McLarennel, motorszállítóként és önálló gyártóként csupán egy győzelmet arattak, most viszont sikerre éhesen lépnek ismét pályára.
„Büszkék vagyunk a motorunkra, és annak technológiájára, a McLaren pedig nagyszerű csapat” – mondta Takanobu Ito a Marca című lapnak. „Remélem, hogy az erőink egyesítése révén azonnal jó eredményeket tudunk elérni.”
Dennis viszont türelemre intett a McLaren formájával kapcsolatban. A brit üzletember szerint időre van szükség, hogy a csapat tökéletesen ki tudja aknázni az idei autóban rejlő lehetőségeket. „Úgy vélem, csak három verseny után fogjuk teljesen megérteni az autót, de optimisták vagyunk, és hisszük, hogy sikeresek lehetünk” – foglalta össze.
Az előszezon második tesztciklusa csütörtökön kezdődik Barcelonában, de a McLaren már hétfőn teljesített egy filmforgatási napot az MP4-30-cal. Spanyol lapértesülések szerint azonban a csapat vergődése folytatódott, ugyanis egész nap csak pár kört tudtak megtenni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!