McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso (L) and teammate British driver Jenson Button (R) power their cars during the Formula One Malaysian Grand Prix in Sepang on March 29, 2015. AFP PHOTO / MANAN VATSYAYANA
Vágólapra másolva!
A visszatérő spanyol pilótát az ERS túlmelegedése, Jenson Buttont a turbó hibája állította meg a Malajziai Nagydíjon, de Alonso úgy véli, ha ilyen ütemben javulnak, hamarosan ismét sikeresek lehetnek.
Műszaki hibák vetettek véget a McLaren versenyének, de Fernando Alonso ennek ellenére pozitív érzésekkel távozik Malajziából, hiszen a wokingi csapat teljesítménye sokkal jobbnak bizonyult az Ausztráliában látottaknál. Jenson Button és Alonso is versenyben volt a pontszerző helyekért, amikor először a spanyol, majd a brit pilóta autója is felmondta a szolgálatot.
„Ezeket a gondokat általában ki lehet szúrni a téli teszteken, de az első idei versenyeken minél több hibát fel kell ismernünk, és el kell fogadnunk pár kiesést” – mondta Alonso a Sky Sports-nak. „Tartani tudtam a lépést a mezőnnyel, sőt a kerékcsere előtt még közeledtem is a Red Bullokhoz, ami kellemes meglepetés volt. Ha így folytatjuk, hamarosan sikeresek leszünk."”
A McLaren később megerősítette, hogy Alonso autóján túlmelegedett az ERS, ezért rendelték vissza a 21. kör során a bokszba, ahol fel kellett adnia a futamot. A kétszeres világbajnok ennek ellenére sem volt bosszús.
„Az autó jobban ment a kiesésig, mint vártuk” – jelentette ki. „Vannak még technikai gondjaink, amelyeket vizsgálunk, de így is szép munkát végeztünk a hétvégén. Amennyiben fenn tudjuk tartani ezt a fejlődési ütemet, hamarosan élvezhetjük a sikert is.”
A McLaren mindkét pilótáját kellemes meglepetésként érte a McLaren versenytempója Forrás: AFP/Manan Vatsyayana
Button a motor erőtlenségére panaszkodott a rádión, amikor látványosan lelassult, majd a bokszba hajtott. Kiesésének oka a turbó meghibásodása volt. A 2006-os USA Nagydíj óta ez volt az első futam, amelyen egyik McLaren sem ért célba.
A brit „érdekesnek” minősítette a versenyt, amely kissé „zavaros” volt a Safety Car megjelenésekor. Kritizálta a bokszkiállás miatt elé kerülő Roberto Merhit, aki „valószínűleg nem olvasta a szabálykönyvet”, mert nem futotta meg a szükséges időket, így nem érték rendesen utol a biztonsági autót.
A 2009-es világbajnok szerint a McLaren gyorsabb volt a – szintén szenvedő – Force Indiánál, „a Lotus sem volt sokkal jobb”, náluk és Buttont kellemes meglepetésként érte, hogy a Red Bullok sokáig látótávolságban maradtak tőle. Azt mondta, a legfontosabb számukra a motor minél okosabb felhasználása, amiben az is segítheti a csapatot, hogy ötre emelkedhet az erőforrások száma.
A futamon történtekről megjegyezte: „Láthatók az erősségeink és a gyengeségeink, ezek elég egyértelműek a Force Indiával összehasonlítva” – utalt a náluk üzemelő Mercedes motorra. „Fontos a többiekkel harcolni. Ezt élvezem, remélhetőleg versenyről versenyre levadásszuk őket. Nem hoz lázba, ha a 13. vagy a 14. helyen érek célba, de fontos információkat gyűjteni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Az 1988-as Európa-bajnokságot Nyugat-Németországban rendezték, és az akkori nyolc város közül idén csak Hannover nem lesz házigazda, helyette Dortmund várja a csapatokat. Továbbá (hiszen idén 24 válogatott szerepel az Eb-n nem 8) az a Lipcse, mely 1988-ban még egy másik ország, az NDK része volt, illetve a fővárosi Hertha stadionja, mely ugyan a város nyugati részében található, de az újraegyesítés előtt sem az NDK-hoz, sem az NSZK-hoz nem tartozott.