Kalandos út vezetett Lewis Hamilton pályafutásának 40. pole pozíciójához, amely egyben a 14. elsősége a Mercedes színeiben, és a 3. Szepangban, a Malajziai Nagydíj időmérőjén. A brit rögtön a Q3 elején elérte legjobb, 1:49.834-es idejét, amit később sem ő, sem más nem tudott felülmúlni. Ez jól jött a csapatának, mert elszámították magukat a gumik teljesítményét illetően.
„A Q3-ban egyetlen mért kört futottunk mindkét pilótánkkal, majd a tervek szerint az utolsó etap során, a második körben mentünk volna a jó köridőért, amikor a pálya a legszárazabb. A gumik viszont addigra túljutottak a legjobb állapotukon, így szerencsések voltunk, hogy Lewis első ideje elegendő volt a pole megszerzéséhez” – ismerte el Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.
Paddy Lowe, a csapat technikai ügyekért felelős vezetője szerint meglepődtek, hogy a pálya a Q3-ban nem száradt olyan ütemben, mint várták, pedig egy másfajta stratégiával akár az egész első sort kisajátíthatták volna, de Hamilton pole pozíciója mellett Nico Rosberg 3. helyével is elégedettek. A német számára „bosszantó”, hogy szerinte csapattársa, valamint a Ferrarival versenyző Sebastian Vettel jobban szerepelt, de úgy véli, így is esélyes a vasárnapi győzelemre.
„Lewis jól ment, és Sebastian meglepetést okozott a Ferrarival, úgyhogy le a kalappal előtte” – mondta Rosberg. „Megpróbálom már a rajtnál megtámadni, aztán talán lesz lehetőségem elkapni Lewist is. A verseny sokat kivesz majd a gumikból, talán három kiállást is látunk majd, így elképzelhető, hogy eltérő stratégiát választunk.”
Bár a versenyhétvége előtt Nico Rosberg volt az, aki úton-útfélen meghívta Sebastian Vettelt a Mercedes mérnöki eligazítására, most Lewis Hamilton adott hangot a lelkesedésének amiatt, hogy a német pilóta rajtolhat mellőle a vasárnapi Malajziai Nagydíjon.
„A Ferrari jelentős fejlődésen ment keresztül, nagyszerű egy négyszeres világbajnok mellett felállni a rajtrácsra. Izgalmas versenynek ígérkezik” – udvarolt Hamilton az ellenfelének. Vettel csapattársa, Kimi Räikkönen csaknem kiejtette őt a Q2-ben kialakult sűrű forgalomban, de a bajnoki címvédő szerint ez így volt rendjén.
„Majdnem kiestem a Q2-ben, amikor beragadtam a Ferrari és a Sauber mögé. Elég könnyen pórul járhat az ember ilyenkor, de ez így még izgalmasabb volt” – mondta, és azt is elárulta, hogy a tavalyi futamhoz hasonlóan ezúttal is gyors gumikopásra, illetve három bokszkiállásra számít.
„Korábban is fogunk rajtolni az időmérőhöz képest, így ha száraz marad az időjárás, nagyon forró futamunk lesz. Nem itt a legkönnyebb előzni, szóval a rajt kulcsfontosságúnak ígérkezik, különösen azért, mert hosszú az út az első kanyarig.”
Bár a Q3 egy adott pontján úgy tűnt, hogy Hamiltont akadályozta az előtte lassabb tempóban haladó Rosberg, egyik versenyzőnek sem volt kifogása a helyzettel kapcsolatban. Az időmérő utáni sajtótájékoztatón az újságírók gyanakvóan kérdezgették a feleket, de ők nem nehezteltek egymásra.
„A legjobb, ha Lewist kérdezik erről" - válaszolta Rosberg, majd közölte, hogy az incidens idején már mindketten lassú körön voltak. Akkor is kitartott álláspontja mellett, amikor jelezték neki, hogy Hamilton az első szektorban még a leggyorsabb volt.
„Ha az ember elveszi a lábát a gázról, az lassú körré változik. Biztos vagyok abban, hogy ő már korábban lelassított.”
A pole pozíciót megszerző Hamilton sem csinált nagy ügyet a történtekből, bár igaz, hogy a végeredményt nem befolyásolta az eldobott körének hiánya. „Az első szektorban a leggyorsabb voltam, aztán elvettem gázt. Forgalom volt előttem, elég sok autó. Láttam őket, és tudtam, hogy útban lesznek, ezért úgy döntöttem, várok a második körre” - állította.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!