A Red Bull a vártnál rosszabbul kezdte a 2015-ös idényt: az első négy futamon a Mercedes, a Ferrari és a Williams is erősebbnek bizonyult náluk, de időnként a Toro Rosso és a Sauber is megtréfálta őket. A csapat elsősorban a Renault gyenge és megbízhatatlan erőforrásának tulajdonítja a küszködést, de korábban elismerték, hogy a kasztnijukkal sincs minden rendben.
A Red Bull ezért komoly módosításokkal készül az idei első európai futamra, a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjra. A spanyol El Mundo Deportivo szerint az RB11-en olyan nagy változások lesznek megfigyelhetők, hogy akár B-specifikációjú autónak is lehetne nevezni. A legjelentősebb újítás az eddiginél sokkal rövidebb orrkúp lesz, amelyet a Red Bull már hosszú ideje tervezett kipróbálni. Az új orr állítólag a Mercedes és a Williams által használt megoldásnál is rövidebb lesz, ezért nagyon nehéz lesz lemásolni.
A Speed Week szerint a Red Bull már sokkal korábban használni szerette volna a rövidebb orrot, de „több tucatnyi" próbálkozás után csak most sikerült átmenniük a törésteszten. Az istálló állítólag komoly javulást vár a fejlesztésektől, és abban reménykednek, hogy a Ferrarival azonos szintre kerülhetnek.
Bár sokak szerint a jelenlegi motorszabályok mellett nem lehet nagy előnyhöz jutni az aerodinamikai fejlesztésekkel, a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint túl nagy jelentőséget tulajdonítanak az erőforrásoknak. „Mindenki a hajtásláncokról és az energia-visszanyerő rendszerekről beszél, de szerintem az aerodinamika is nagy szerepet játszik az eredményekben" – vélekedett.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egyébként úgy véli, a Red Bull már eddig is sokat javított az autóján, ami Bahreinben már a tempójukon is meglátszott. „Egyértelműen egyre jobb lesz az autónk, eddig Bahreineben voltunk a legütőképesebbek" – mondta. „Az a probléma, hogy kompromisszumokat kell kötnünk, ezért nem tudjuk az autónkat az optimális üzemmódban használni."
Horner elmondta, a gyenge hajtáslánc miatt nagyon lassúak az egyenesben, de ha javítani próbálnak a helyzeten, akkor más területeken – például a gumimelegítés vagy a leszorítóerő terén – kerülnek hátrányba. „Nem tudjuk úgy használni az autónkat, ahogy szeretnénk, de így is egyértelműen javulni tudtunk."
Horner dicsérő szavakkal illette Daniel Ricciardót is, szerinte ugyanis az ausztrál rendkívül jól viseli a küszködést a tavalyi győzelmei után. „Ugyanolyan hozzáállással versenyez, nem változott meg a személyisége, és ugyanúgy viselkedik" – mondta. „Ez nagyszerű hatással van a körülötte dolgozó srácokra is."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!