A Red Bull a négy évig tartó sikerszériája után tavaly kénytelen volt lemondani a világbajnoki címről, az idei szezont pedig még gyengébben kezdték: még a dobogós helyekért sem tudnak harcolni, és az első négy futamon csak 23 pontot szereztek a Mercedes 159 egységéhez képest.
Az istállót a 2014-es idény után elhagyta a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, aki jól járt a csapatváltással, hiszen a Ferrarival már futamgyőzelmet is aratott. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azonban azt állítja, Daniel Ricciardóval és a Vettel helyére érkező Danyiil Kvjattal sem lett sokkal gyengébb a pilótapárosuk.
„Sebastiannal hosszú évek során építettük ki a kapcsolatunkat, de a távozása nem jelenti azt, hogy semmink nem maradt" – nyilatkozta Marko az Auto Bildnek. „Daniel már bebizonyította, hogy ugyanolyan magas szintet képvisel."
Ricciardo tavaly Vettelnél is jobb teljesítményt nyújtott: három futamgyőzelmet aratott, és a bajnokságban két pozícióval megelőzte a csapattársát. „Persze Sebastian nagyon erős volt, de Daniel megmutatta, hogy a tempóját tekintve nem marad el tőle" – mondta Marko. Kvjat azonban egyelőre nem tudta bizonyítani, hogy valóban ő volt a legjobb választás Vettel helyére, hiszen sorozatos problémákkal küszködve egyelőre csak 4 pontot tudott összegyűjteni az idei szezonban.
„Sebastian sokkal tapasztaltabb volt, de Danyiil gyorsan tanul, és hamar megértette a technikai szempontokat is" – nyilatkozta a csapattársáról Ricciardo. „Szerintem csak egy problémamentes hétvégére van szüksége, hogy megmutathassa, mire képes. Jól tudunk együttműködni, és ezzel segíthetjük a csapatot."
A Red Bull az utóbbi hetekben azzal is fenyegetőzött, hogy kiszállnak a Forma-1-ből, ha a Renault nem képes jelentősen javítani a teljesítményén. Más források szerint viszont gőzerővel dolgoznak azon, hogy megerősítsék a csapatukat a következő évekre. Egyes híresztelések szerint a Red Bull segítene a csapatfőnök Christian Hornernek abban, hogy a GP2-es csapatát, az Ardent felvigye a Forma-1-be, és ott egyfajta B-csapatként üzemeltesse. Állítólag az is szóba került, hogy a Toro Rosso technikai igazgatóját, James Key-t előléptetik, és a Red Bullnál kaphat komoly szerepet.
Közben a konfliktusok ellenére a Red Bull a Renault-val is próbál minél eredményesebben együttműködni, bár Marko elismerte, hogy a 2015-ös idény „már elúszott." „Már csak arra koncentrálunk, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet" – mondta. Elismerte, a megengedettnél több motorcseréért járó büntetések sincsenek már messze.
„Igazából már lényegtelen, mikor szereljük be az ötödik vagy a hatodik motort" – magyarázta. „Tudjuk, hogy valamikor büntetést fogunk kapni, és csak reménykedhetünk benne, hogy ez nem a lehető legrosszabb helyen történik, például Monacóban."
Marko hozzátette, az idény elején még a kasztnival is voltak problémáik, de most már egyértelműen a motor megbízhatatlansága és gyenge teljesítménye tartja őket vissza.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!