Hatcsillagos szálloda felépítését tervezi a szingapúri ARC Resorts a 2008 és 2012 között az Európa Nagydíjat vendégül látó Valenciában, a pályának is otthont adó kikötői területen, számolt be róla a spanyol sajtó és a veterán F1-es szakblogger, Joe Saward.
A vállalat a következő három év alatt 200 millió eurót fektet be a környéken, ennek jegyében a szálloda mellett golfközpont, kaszinó, sportcsarnok, közparkok, vitorlás oktató centrum, irodák és egy múzeum is épülne, valamint jutna pénz az F1-es futam visszacsábítására, mert a cég szerint a rendezési költségek „jól indokolhatók.”
A befektetést tervező cég számára nem ismeretlen az F1 világa, hiszen a szingapúri futamot rendező Marina Bay városrészben szintén jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, mielőtt a világbajnokság először a városállamba látogatott 2008-ban.
Az ARC szerint továbbra is „kiváló kapcsolatban” állnak az F1 illetékeseivel, és hajlandók lennének vállalni, hogy további százmilliókat költsenek a ma elhagyatott és kihasználatlan utcákra, amelyeken így kétévente váltaná egymást az F1 és a Formula E mezőnye. A valenciai képviselő testület egyelőre vizsgálja a tervet.
Abban az esetben, ha a világbajnokság belátható időn belül visszatérne a spanyolországi városba, valószínűleg Mediterrán Nagydíj néven rendeznék meg a versenyt, mivel az Európa Nagydíj titulust 2016-tól a bakui futam használhatja.
F1-es berkekből egyelőre nem érkezett reakció a tervvel kapcsolatban, de elképzelhető, hogy Bernie Ecclestone támogatná a koncepciót, mivel a csapatokkal kötött szerződésekben garantálták, hogy legalább a futamok felét az öreg kontinensen, illetve az USA területén rendezzék. Németország, valamint Olaszország példája mutatja, hogy a történelmi helyszínek egyre kevésbé hajlandók kifizetni a jogtulajdonos által elvárt díjakat.
A szezon rajtja előtt olyan hírek láttak napvilágot, hogy Katar gyakorlatilag bármennyit hajlandó lenne fizetni egy F1-es futam rendezésének jogáért, ami így Bahrein és Abu-Dzabi után a harmadik helyszín lehetne az Arab-félszigeten. Ecclestone viszont a múlt héten lehűtötte a kedélyeket, amikor egy esetleges dohai futamra vonatkozó kérdésre azt felelte: „Szerintem eleget vagyunk itt, nem így gondolják?”
Korábban úgy hírlett, hogy a térség első versenyét megtartó Bahrein vétójoggal rendelkezik a környékbeli országos futamrendezési jogával kapcsolatban, de ezt Salman bin Isa Al-Khalifa sejk, a pálya igazgatója cáfolta.
„Ez nem ránk tartozik, hanem a jogtulajdonosra. Abu-Dzabit örömmel fogadtuk, amikor csatlakoztak, és majd meglátjuk, mit hoz a jövő” – jelentette ki, majd Ecclestone kapcsán hozzátette: „Szerintem értékeli az iránta tanúsított lojalitásunkat.”
A pálya ügyvezetője megerősítette, hogy tervezik a 2016-ban lejáró szerződésük meghosszabbítását, és bár a szezonnyitó versenyt nem szeretnék 2006 és 2010 után elorozni Ausztráliától, üdvözölnék, ha a futamot korábban rendezhetnék meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!