Az utóbbi hetekben, a VW-felügyelőbizottsági elnök Ferdinand Piech lemondatása kapcsán ismét a felszínre került az Audi Forma-1-es részvételével kapcsolatos pletyka. A német autógyár beszállása a világbajnoki sorozatba évek óta rendszeresen visszatérő téma, de különösen aktuálissá vált, amióta a VW-konszern másik tagja, a Porsche is szerepel a Sportautó Világbajnokságban, a WEC-ben.
Sokan úgy vélik, hogy a két márkát pazarlás egymás ellen versenyeztetni, és az Audi a Le Mans-i 24 órásból már különben is kihozta azt a reklámértéket, amit lehetett. Az F1-ben használt, V6-os hibrid turbókra épülő motorformulát jórészt eleve azért alkották meg, hogy újabb gyártókat csábítsanak a sportba – a Honda rá is harapott a csalira –, a Renault-val elégedetlen Red Bull pedig éppen új partnert keres. Az energiaitalos cég tanácsadója, Dietrich Mateschitz nemrég ki is jelentette, hogy ha az Audi nem vásárolja fel a csapatukat, kiszállnak az F1-ből, bár utólag azt állította, tévesen idézték.
A konstelláció tehát látszólag kedvező. Az ingolstadti vállalat vezérigazgatója, Rupert Stadler korábban kétértelmű nyilatkozatot tett arról, hogy nem tartja kizártnak az F1-es szerepvállalást, ám most a Handelsblattnak már azt mondta, nem áll szándékukban váltani. „Az F1-nek önállóan kell megoldania a problémáit" – szögezte le.
Eközben az is igaz, hogy az Audinak ugyancsak megvan a maga baja: rendezniük kell a puccsba belebukott Piech távozása után a menedzsmentben kialakult zavaros helyzetet, és foglalkozniuk kell az egyes fontos piacokon – például Kínában – tapasztalt csökkenő eladásokkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!