Kettészakadt az F1 mezőnye a 2015-ös szezonban: a Mercedes jelentős fölényét csak a Ferrari tudja alkalomszerűen ellensúlyozni, és bár a Renault tavaly még három futamgyőzelmet aratott a Red Bull partnereként, az idén az új belépőként csatlakozó Hondához hasonlóan messze elmaradnak az élmezőnytől. A franciák márkanagykövete, Alain Prost szerint 2015-ben várható még „némi fejlesztés”, ami „talán nem lesz elég az idén, de a következő szezonra igen.”
Ezzel persze nincs kibékülve a Red Bull, amelynek csapatfőnöke, Christian Horner kijelentette, hogy „a lehető leggyorsabban” fejlődést szeretnének látni, miközben „a Renault-t a megbízhatóság aggasztja”, de a korábbi többszörös bajnok istálló „jelenleg kissé a senki földjén áll a motorerő-lemaradás miatt.” Korábban felmerült, hogy a sikertelenség miatt a Renault akár ki is vonulhat az F1-ből, de Prost nem hiszi, hogy a helyzet negatívan befolyásolná a francia gyártót.
A korábbi négyszeres bajnok úgy véli, el kell fogadni, hogy a motorsportban egy gyár néha meghatározó szerepet tölt be, néha pedig veszít. „Talán több problémával szembesültek a vártnál, de elég jelentősek voltak a szabályváltozások, és korábban a bajnoki címek megnyerésére koncentráltak. Azt se felejtsük el, hogy az autó sikere a motortól és a karosszériától is függ. Ez nem fekete-fehér, elég csak megnézni a Toro Rosso teljesítményét ugyanazzal a motorral” - mondta.
Bár a McLaren-Honda menedzsmentje pozitívan látja a jövőt, a japánok F1-es programjának egyik mérnöke a Marcának kategorikusan kijelentette, hogy nem számít az idén győzelmekre „és jövőre is nehéz lesz.” Ryo Mukumoto elsősorban azt emelte ki, hogy az ellenfelek hosszabb ideje fejlesztik az erőforrásokat, és bár jövőre megpróbálnak nyerni, „a motorsport világában nincs garancia”, és nagy eredményként fogják elkönyvelni, ha az idei szezon végére megközelítik a harmadik legjobb csapat – jelenleg a Williams – teljesítményét.
„Még nem tudjuk feszegetni a határainkat” – jelentette ki Mukomoto. „Tovább javulunk, a feladatunk azonban nem egyszerű. Küzdünk, de még mindig nagy a lemaradásunk, nem tudjuk az erőforrást csúcsra járatni, ahogy a többi csapat képes rá. A mérnökeink körülbelül a teljesítmény 70%-át voiltak képesek kinyerni eddig” – magyarázta. Azt is elismerte, hogy bizonyos fejlesztéseik nem váltak be, „de amikor elkezdjük használni a zsetonjainkat, a helyzet sokat javul majd.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!