GEPA-250606161 - MONTREAL,CANADA,25.JUN.06 - FORMULA 1, MOTORSPORT - Formula One Grand Prix of Canada, Sunday. Image shows a member of the Red Bull Racing pit crew with a Michelin tyre. Photo: GEPA pictures/ Franz Pammer
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso szeretné, ha ismét versengenének az F1-ben a gumiszállítók is, de a Toro Rosso csapatfőnöke szerint a spanyol csak egykori sikerei miatt emlékszik vissza szívesen arra a korszakra. A Pirelli sem lelkesedik az ötletért.
A csütörtökön kiírt új F1-es abroncstender és Fernando Alonso felszólalása a gumiháború mellett a csapatfőnökök monacói sajtótájékoztatóján is beszédtéma volt, ahol a Red Bull és a Toro Rosso főnöke sem támogatta a mezőny egyik legrutinosabb versenyzőjének álláspontját. Franz Tost, az olaszok vezetője kijelentette, „reméli, hogy nem lesz gumiháború és másik abroncsgyártó”, mert „két csapat jó gumikat kapna, a többiek meg ócskákat, ahogy korábban is történt.”
„Amikor a Michelin itt volt, ők a Renault-t (favorizálták), úgyhogy Alonsónak szép emlékei vannak, a Bridgestone pedig a Ferrarit segítette, ez volt Michael Schumacher sikereinek egyik oka” – magyarázta az osztrák, aki szerint ha megoldanák az erőforrások egyenlőtlenségének problémáját, az abroncsok új gondokat generálnának.
Egyetértett kollégájával Christian Horner a Red Bull részéről is, aki a költségek „mérhetetlen” elszabadulásától is tart, mert az autókat egy adott gumi köré kellene tervezni. Horner szerint a független csapatokat is segíti, ha központi beszállító látja el a sportágat: „Ezt talán nem tudtuk volna kihasználni, ha nyílt verseny lett volna, mert az abroncsgyártók együttműködnek az autógyártókkal, hiszen a bevételeik onnan származnak.”
A Pirelit képviselő Paul Hembery elmondta, mintegy 250 bajnokságba szállítanak gumikat világszerte, ebből körülbelül 90 esetében van jelen versenytársuk is. Azzal kapcsolatban viszont nem tudott állást foglalni, hogy az F1-nek jót tenne-e, ha ellenfelet kaphatnának, mert „ez azon múlik, hogy mit akar a sportág (vezetése). Át kell tekinteni a szabályokat és a költségeket.”
Hembery viszont leszögezte, hogy a csütörtökön nyilvánosságra hozott tenderkiírás kizárólagos beszállítók számára aktuális, majd némi malíciával a hangjában megjegyezte: „Lehet, hogy 2017-ben itt leszek, de az is, hogy egy hajón fogok pezsgőzni. Talán jobb is lenne!”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!