Első ránézésre érthetetlen hibát vétett a Mercedes a Monacói Nagydíjon, amelyen Lewis Hamilton végig vezetett, végül mégis csak a 3. helyen ért célba. Amikor a 64. körben a pályára lépett a Safety Car, a brit versenyző az üldözőivel ellentétben újból kereket cserélt, és meggyőző előnye ellenére csak Nico Rosberg és Sebastian Vettel mögé ért vissza a pályára. Hamilton rögtön érezte, hogy második monacói győzelmének búcsút mondhat, s bár megpróbált Vettel elé kerülni, nem járt sikerrel.
„Az ember a csapatára támaszkodik, én pedig egy kivetítőn láttam, hogy a szerelők várakoznak a garázs előtt, ezért azt hittem, Nico is kiállt” – mondta a csalódott brit a futam után. „Úgy gondoltam, a többiek is kiállnak, ezért amikor a csapattól azt mondták, maradjak kint, azt feleltem, hogy a gumik hőmérséklete vissza fog esni. Aggódtam amiatt, hogy a többiek szuperlágyra válthatnak. Abban a biztos tudatban mentem be a bokszba, hogy ők is megteszik.”
A verseny későbbi alakulását figyelembe véve Hamilton számítása semmiképpen sem jött be, mivel új szuperlágyakon csak Daniel Ricciardo tudott egy helyet nyerni Kimi Räikkönen megpöccintése árán. A kétszeres világbajnok méltósággal viselte a vereséget: kijelentette, hogy „együtt nyer, és együtt veszít” a csapatával, és elismerte, hogy „közös döntést” hoztak a bokszkiállásról.
A futam után Nico Rosberg örült ugyan a győzelmének, de többször is méltatta Hamilton teljesítményét, aki szerinte „egyetlen hibát sem vétett.” Rosberg azt állította, együtt érez a csapattársával, aki a hétvégén jobb munkát végzett nála. Elismerte azt is, hogy meglepődött, amikor Hamilton kiállt előle, és hirtelen a tükörben látta csatázni Vettellel a bokszból visszatérő Mercedest.
„Azt kérdeztem, hogy mi a fene történik itt?” – mondta a Sky Sportsnak. „Abban a pillanatban biztos voltam benne, hogy Lewis még így is nyerni fog, mert a gumik jéghidegek voltak, olyan hőmérsékleteket mondtak nekem a rádión, amilyeneket még az életben nem hallottam” – magyarázta a feldobott német, aki elárulta, a csapat egyik részénél a győzelem ellenére is nagyon rossz a hangulat.
Rosberg „élete legnagyobb mázlija” úgy jöhetett össze, hogy Toto Wolff szerint 3,5 másodpercet tévedtek Hamilton előnyének megállapításakor. Az osztrák – Niki Laudához hasonlóan – rögtön a futam végén elismerte a menedzsment felelősségét Hamilton visszacsúszása miatt, és a mérnökök a leintés után azonnal hozzá is kezdtek a történtek elemzéséhez.
Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón azt mondta, nem tudja kifejezni az érzéseit, ezért meg sem kísérli, de kijelentette, hogy világbajnokként tudnia kell kezelni a helyzetet. „Holnapra összeszedem magam" - mondta. "Ma megpróbálom élvezni az estét, aztán legközelebb megpróbálok nyerni. Ez minden, amit tehetek.”
A brit honfitársa, az 1992-es világbajnok Nigel Mansell két saját példáján keresztül illusztrálta, mennyire nehéz ilyen helyzetben helyes döntést hozni. „Előfordult, hogy én is kiálltam a bokszba a vezető helyről, aztán három kerékkel tértem vissza, és kiestem a futamról” – utalt alighanem az 1987-es Magyar Nagydíjra. „Ausztráliában pedig azt mondták, hogy maradjak kint a pályán, de felrobbant az egyik gumim” – írta, és emlékeztetett rá: „Kínos az ilyesmi, de mindannyian csak emberek vagyunk, elkövetünk hibákat.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!