A háromtagú sportfelügyelői bizottság, melyet a hétvégén Alan Jones segített tanácsadóként, úgy ítélte meg, hogy Danyiil Kvjat és Carlos Sainz barcelonai koccanásáért egyik fél sem hibáztatható, így nem osztottak ki büntetést. Az ütközést "versenybalesetnek" ítélték meg. Ez azt jelenti, hogy a vetélytársát az utolsó körben megelőző Sainz megtarthatja a Spanyol Nagydíjon megszerzett 9. helyét, az orosz pedig 10. lett.
Az újonc Sainz az 5. pozícióból rajtolhatott, de hamar kiszorult a pontszerző helyekről, és annak köszönhette a visszazárkózását, hogy a mezőny nagy részével ellentétben nem az utolsó, hanem a középső etapjában használta a nehezebben életre kelthető kemény gumikat. A futam végén így helyzeti előnybe került, és csapattársa, Max Verstappen megelőzését követően érte utol a Red Bullban ülő Kvjatot a célegyenesben.
Az orosz az ütközés előtt kicsit cikázott a célegyenesben, de a sportfelügyelők a videófelvételek tanulmányozása alapján úgy döntöttek, hogy hiába váltott többször irányt, nem volt szabálytalan, mivel az első két irányváltása nem minősíthető védekezési manővernek. A DRS támogatását is élvező Sainzzal a harmadik irányváltás után koccant, aki a külső ívről így nem tudta bevenni a kanyart, és az aszfaltozott bukótéren keresztül tért vissza a pályára. Bár a Toro Rosso ennek köszönhetően vette át a 9. helyet, a testület szerint Sainz már a kanyar bejáratánál is előrébb volt, és helyet is hagyott Kvjatnak, ezért nem büntették meg.
"Kicsit elkeserített, hogy nem sokáig tartott az ötödik helyem, de leszegett fejjel mentem tovább, és hamar elkezdtem spórolni a gumikkal, mivel tudtam, hogy az autónk jobban viselkedik kevés benzinnel, és sikerült a tervezettnél hosszabbra nyújtanom az etapomat a keményebb keveréken" - mondta az újonc spanyol. "Ennek köszönhetően az utolsó öt kört keményen megnyomhattam a két pontért támadva."
Kvjat arra panaszkodott, hogy egyszerűen "nem volt kellően erős a tempója", és már a rajtnál nehéz helyzetbe került azzal, hogy öt pozíciót bukott. "Innentől meg volt lőve a versenyem. Annak szinte vége is a dalnak, aki ezen a pályán visszaesik a rajtnál, mert nagyon nehéz megközelíteni az előrébb lévő autót az előzéshez" - nyilatkozta az első kört a 13. helyen záró pilóta.
Örül a megbízható motoroknak a Renault
Ha nem is előkelő helyeken, de a két Renault-motoros csapat mindegyik egysége célba ért, ami az utóbbi időben mutatott gyatra megbízhatóság után felüdülés a francia gyártónak. "Ez az első lépés a kilábaláshoz az utóbbi időszak nehézségeiből" - közölte a Renault mérnöke, Thierry Salvi. "Ennyi nyilván nem elég, de fokról fokra kell visszanyernünk a megfelelő formát."
Daniel Ricciardo 7. lett Barcelonában. Pastor Maldonado ugyan megelőzte az első körökben, de később eltűnt előle a hátsó szárny sérülése miatt, és a másik Lotust vezető Romain Grosjeant sikerült maga mögött tartania. "Elégedett vagyok, mert ez volt a legtöbb, amit kihozhattam az autóból. A verseny némely része bíztatóan alakult, de nagyobb a lemaradásunk, mint szeretnénk" - mondta. "Hoztunk fejlesztéseket a hétvégére, ám azok nem javítottak a teljesítményünk úgy, mint ahogy vártuk."
Ricciardo egyébként már a negyedik belsőégésű motorját használja a szezonban, és az ötödik beszerelésekor büntetést fog kapni. Abban bízik, hogy erre Monacóban még nem fog sor kerülni.
A Renault versenyzői közül csak a 11. helyen célba érő Max Verstappen nem szerzett pontot, akit az első körökben - Sainzhoz hasonlóan - könnyen lenyomott Felipe Massa, Daniel Ricciardo, valamint a két Lotus is. Elmondása szerint nagyon szenvedett a hátsó gumikkal, és a futam végén a kék zászlókkal sem jól jött ki neki a lépés.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!