Nico Rosbergnek meghozta a várva várt áttörést a Spanyol Nagydíj kvalifikációja, és tétre menő körülmények között idén először tudta legyőzni csapattársát. Így a német versenyző várhatja az első rajtkockából a barcelonai futam rajtját, aki már a szombat délelőtti edzésen is gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál.
"Előbb vagy utóbb nyilván szükségem volt erre. Ezzel megtettem egy lépést a győzelem felé vezető úton. Jó nap volt" - mondta. "Ezen a pályán nagyon nehéz előzni, ezért itt különösen nagy előnyt jelent az élről indulni." Barcelonában 2001 óta két kivétellel mindig a pole pozícióból induló pilóta nyert.
A Mercedes párosa több mint fél másodperccel utasította maga mögé a ferraris Sebastian Vettelt, Rosberget és Hamiltont pedig 267 ezred választotta el. Mivel előnyük jelentős a mezőny maradék része előtt, lazábbra vehetik a figurát az időmérők első két fordulójában - Rosberg azonban legutóbb, Bahreinben ráfázott erre, ahol a gumikat kímélendő nem hajtott teljes erőbedobással a Q2-ben. Ez úgy ütött vissza, hogy kiesett a ritmusból, ezért most kiemelten figyelt arra, hogy ilyesmi ne forduljon elő.
"Igen, Bahrein még mindig nem ment ki a fejemből, ezért gondoskodni akartam róla, hogy nem követem el újra ugyanazt a hibát. A Q2-ben igyekeztem lendületbe hozni magam, és ez ma szerencsére be is vált" - közölte.
A Mercedest irányító Toto Wolff szerint Rosberget nem viselte meg lelkileg, hogy az utóbbi időben rendre kikapott Hamiltontól. "Sokan faggatták arról, hogy képes-e visszavágni, vagy elvesztette-e a lendületét. De emlékeztetnem kell rá, hogy ezeket a srácokat kemény fából faragták, szívósak, és az eredményeiket nem befolyásolják annyira a hullámvölgyek, mint egyessek gondolják" - véli.
Hamilton balansza nem volt jó
A világbajnokságot vezető címvédő nem keresett kifogásokat a 2. hely miatt. "Nico szép munkát végzett. A balanszom nem volt olyan, mint amilyet szerettem volna" - mondta. "Nem kerültem lépéshátrányba, ma egyszerűen csak nem volt meg a tempóm, és nem végeztem jó munkát." A túlkormányzottság volt a fő baja, ami miatt elsősorban a középső szektorban vesztett sok időt.
Az Origo GPHírek kérdésére, hogy miért ment ki másodszor is a pályára a Q1 végén, esetleg a beállításokkal kísérletezett-e, azt felelte, hogy "nem tudom, a csapat döntött így."
A Q2-ben közel 6 tizeddel futott lassabb kört csapattársánál, de azt mondta, nem a rajtra szánt gumikkal próbált spórolni. "Nem, egyszerűen csak forgalomba kerültem, beragadtam a McLarenek mögé" - nyilatkozta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!