MONTE-CARLO, MONACO - MAY 24: Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso attends the drivers parade before the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 24, 2015 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150524-00734 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Felipe Massa szerint nagyon veszélyes volt Max Verstappen vasárnapi ütközése Romain Grosjeannal, egy esetleges sérülés súlyos következményekkel járhatott volna. Felipe Nasr és Mark Webber is csatlakozott az ifjú holland bírálóihoz.
A Monacói Nagydíjon hibázott először igazán nagyot minden idők legfiatalabb F1-es pilótája, Max Verstappen. Bár sokan úgy vélik, hogy látványos és korához képest érett versenyzése miatt elismerés illeti, Felipe Massa szerint, "nagyon veszélyes" volt az incidens, melynek során Verstappen belerohant Romain Grosjean autójába, majd nagy sebességgel a gumifalba fúródott. Montrealra öthelyes rajtbüntetést, valamint két büntetőpontot kapott a megmozdulásért.
Felipe Massa kijelentette, a Toro Rosso versenyzőjének "több kontrollra" lett volna szüksége, és a történtek megmutatják, hogy "a tapasztalat talán mégis számít az F1-ben." A brazil szerint ellenfele "nagyon szerencsés volt, mert súlyosan megsérülhetett volna" és ez a kora miatt nemcsak neki, hanem az F1-nek is problémát okozhat a későbbiekben. "Ha baj éri, mindenki azt kérdezi majd, hogy miért adtak licencet neki, hiszen még csak 17 éves. Most megúszta, úgyhogy mindenki boldog, de jobban kell kezelni ezt a helyzetet."
Verstappent nemcsak életkora miatt bírálták korábban, hanem azért is, mert egy Forma-3-as szezon után rögtön az F1-be igazolt. Szintén újonc, de jóval rutinosabb ellenfele, Felipe Nasr szerint a Toro Rosso pilótája által átélt ütközés "bizonyítja a tapasztalatlanságát." Nasr három szezont töltött a GP2-ben, és a Williams színeiben F1-es tesztpilótaként is dolgozott.
"Kiváló felkészítésben volt részem, a különböző kategóriákban eltöltött idő hozzájárult ahhoz, hogy sikeresen mutatkozzak be az F1-ben" - mondta a Globónak. "A Williamsnél rengeteget tanultam, és a megfelelő életkorban léptem be az F1-be. Figyelembe véve, hogy mennyit fejlődtem az elmúlt néhány év során, még 20 évesen sem tudtam volna elképzelni magam a Forma-1-ben."
Symonds ennek ellenére megértő
A kritikusok táborát erősítette az F1-től már visszavonult Mark Webber is, akit 2007-ben emlékezetes módon ütött ki a Kínai Nagydíjról az akkor még kezdőnek számító Sebastian Vettel, és aki most Verstappent sem kímélte. "Ők még gyerekek, nem igaz? Gyerekek, nem elegendő tapasztalattal. Az ember jó munkát végez a pályán, erre ők elcseszik neki" - mondta Webber.
IMPACT: Max Verstappen's debut #MonacoGP ends after a collision with Romain Grosjean. Driver walks away unharmed... pic.twitter.com/v3DdSgTgPT
Másként vélekedik viszont Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója: "Vannak, akik szerint az autóknak agresszívebben kellene kinézniük, és nehezebben vezethetőnek kellene lenniük. Miért is? Személy szerint nem találom felháborítónak, hogy egy 17 éves srác is vezethet F1-es autót" - jelentette ki Symonds. "Tulajdonképpen örömtelinek gondolom, mert az F1 számos problémájának egyike, hogy a fiatalok számára nem elég vonzó. Ha 17-19 évesek is vezethetnek, talán érdekesebb lesz nekik is."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!