MONTREAL, QC - JUNE 05: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 5, 2015 in Montreal, Canada. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150605-09999 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Mercedes mégis hajlandó tárgyalni a 2016-os motorfejlesztési tilalom feloldásáról, közben a Red Bull csapatfőnöke „kevésbé konzervatív” gumikat és az üzemanyag-takarékosság elfelejtését szeretné látni.
A pályák mellett a tárgyalóasztaloknál sincs megállás a nyár folyamán az F1-ben: a Kanadai Nagydíj után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ismét aggodalmának adott hangot, amely szerint a Renault kivonulhat az F1-ből, ha az FIA és a Mercedes nem hajlandó hozzájárulni a 2016. február 28. utáni motorfejlesztési-tilalom feloldásához. Az Ezüstnyilak csapatfőnöke nem zárkózott el ettől.
„Nyitottak vagyunk a helyzettel kapcsolatban” – mondta Toto Wolff az Autosportnak. „Megértjük, hogy a Honda és a Renault nehéz helyzetben van. Tárgyalásokat kell folytatnunk velük” – jelentette ki az osztrák, de természetesen figyelmeztetett az árnyoldalakra is. „A költségcsökkentés forró téma mostanában, és a szezon közbeni fejlesztések (euróban) kétszámjegyű milliónyi többletet jelentenek” – közölte.
Horner a montreali futam után nemcsak a Renault motorokkal kapcsolatban panaszkodott, azt is kijelentette, hogy „az egykiállásos versenyek nem tesznek jót a Forma-1-nek”, és legalább két-három kerékcserét szeretne látni az F1-ben. „Sajnos a mostani gumik kissé túlságosan konzervatívak. Néhány évvel ezelőtt nagyobb leszorítóerőnk volt, ami jobban megkínozta a gumikat” – emlékeztetett, és úgy vélte, a 2013-as Brit Nagydíjon tömegesen előfordult defektek óta a Pirelli túlságosan óvatos a gumik megalkotásakor
A brit menedzser kritizálta az üzemanyag-spórolás jelenségét is. „Sprintversenyeket kellene futnunk. A korai gázelvétel és a gurulás ehhez nem tartozik hozzá. Ez nem az az üzenet, amit a Forma-1-nek közvetítenie kellene. Inkább csökkenteném a távot öt körrel, vagy megemelném az üzemanyag mennyiségét, de a futamoknak elejétől a végéig padlógázon kell zajlania” – közölte, és elmondta, a jövőben ők is tájékoztathatják versenyzőiket arról, hogy mikor kell elemelniük a lábukat a gázról, miután a Mercedes pilótáit sem büntették meg ezért.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!