A Stratégiai Munkacsoport nemrég olyan szabálymódosítási javaslatokkal állt elő, amelyekkel szerintük újra népszerűbbé lehetne tenni a Forma-1-et a szurkolók körében. Az ötletek között szerepelt többek között a szabad gumiválasztás, a futam közbeni tankolás visszatérése, illetve a nehezebben vezethető, agresszívabb kinézetű, körönként akár 5-6 másodperccel gyorsabb autók bevezetése.
Egyelőre nem lehet tudni, mi fog ténylegesen megvalósulni a javaslatokból, hiszen szinte mindegyik ötletnek akadtak ellenzői. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint azonban nem lehet sokáig halogatni a végleges döntéseket, ha tényleg meg szeretnék változtatni a Forma-1-et a 2017-es idényben.
„Abban az évben lesz rá lehetőségünk, hogy jelentősen változtassunk a szabályokon: az autók megjelenésén, a hajtásláncokon és az aerodinamikát érintő előírásokon" – nyilatkozta. „Sietnünk kell, ha tényleg meg akarjuk csinálni."
Marchionne elmondta, a Kanadai Nagydíj előtt Bernie Ecclestone-nal és a többi istálló kulcsembereivel is találkozott, és mindenki egyetért abban, hogy változásokra van szükség. „Bernie-vel és a többi csapattal együtt tudjuk, milyen fontos, hogy a helyes döntéseket hozzuk meg a sport jövőjével kapcsolatban" – mondta. „Hazugság lenne, ha azt mondanánk, hogy elégedettek vagyunk a sportág fejlődésével az elmúlt 4-5 évben. Ez egyszerűen nem igaz."
Marchionne jelezte, hogy a Ferrari hajlandó együttműködni a riválisaival a sport átformálásában, és szerinte a többi istálló is hasonlóan gondolkozik. Legutóbb például a Mercedest képviselő Dieter Zetschével, a Daimler elnökével, valamint az F1-es csapatot irányító Toto Wolffal és Niki Laudával beszélt a lehetséges megoldásokról. „Mindannyian elkötelezettek vagyunk az ügy mellett, szeretnénk feltámasztani a sportot" – jelentette ki.
Az olasz elismeri, hogy az egyik legfontosabb feladatuk a költségek kordában tartása, de szerintük a látványosabb és szórakoztatóbb versenyekre is nagy hangsúlyt kell fektetni. „Ahogy korábban is mondtam, ebben az üzletben csődbe lehet menni, ezért óvatosnak kell lennünk" – utalt a magas költségekre. „Ugyanakkor létfontosságú, hogy a rengeteg befektetett munka eredménye egy olyan látványosság legyen, amely vonzza a közönséget."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!