Az FIA megerősítette, hogy a Ferrari mind Sebastian Vettel, mind Kimi Räikkönen autójában beveti azt az új hajtásláncot a hétvégi Kanadai Nagydíjon, amelyre elhasználtak hármat a szezon közben rendelkezésükre álló tíz fejlesztési zseton közül – írja James Allen szakújságíró blogja. Azt már eddig is tudni lehetett, hogy a csapat elvégezte a fejlesztéseket, azt viszont nem árulták el, hogy azok melyik versenyen kerülnek be az autóikba.
Montreal ideális pálya ehhez, mert start/stop jellegéből adódóan nagy hangsúlyt fektet a motorerőre: a többnyire lassú kanyarokat hosszú egyenesek vagy padlógázos szakaszok kötik össze, ezért a fogyasztás is itt a legmagasabb. Bár a Ferrari erről nem hozott nyilvánosságra részleteket, olasz sajtóértesülések szerint a mérnökök főként az égés hatékonyságán, a szelepvezérlésen és a dugattyúk működésén javítottak, amivel összességében akár 30 lóerőt is nyerhettek. A Shell új üzemanyagot is fejlesztett a maranellói istálló számára.
Az idény első hat hétvégéjén Vettel és Räikkönen a hajtáslánc mind a hat egységéből kettőt-kettőt használt fel, vagyis Montrealban továbblépnek a harmadikra. A Red Bull versenyzői már Monacóban is négynél tartottak, míg a Mercedes párosa egyetlen egységgel teljesítette a szezon első harmadát – csak Lewis Hamiltonnak kellett kettőt felhasználnia a vezérlőelektronikából.
A Honda szintén kijátszott néhány – konkrétan két – zsetont a montreali hétvégére, a Mercedes és a Renault viszont egyelőre egyet sem használt fel a rendelkezésére álló keretből. Ez azonban nem jelenti azt, hogy semmilyen változtatást nem végeztek a motorjuk hardverjén, a szabályok ugyanis megbízhatósági, biztonsági és költségcsökkentési alapon zsetonok nélkül is lehetővé teszik a módosításokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!